تماس باما : 02165247966

مزایای ارتودنسی نامرئی

مزایای ارتودنسی نامرئی یا شفاف چیست ؟

جدول عنوان ها

مزایای ارتودنسی نامرئی یا شفاف چیست ؟

 

ظاهر شفاف و تقریبا نامرئی

 ارتودنسی با تکنیک اینویزیلاین غیر قابل مشاهده هستند. آنها کاملا شفاف است بنابراین از زیبایی ظاهری لبخند و چهره شما کاسته نمی‌شود. این یک روش ایده‌آل برای بزرگسالان، نوجوانان و افراد جوان که می‌خواهند بدون براکت‌ها و سیم‌های بهم متصل شده‌ی فلزی بریس‌های سنتی زندگی کنند.

راحتی استفاده

قالب‌های اینویزیلاین از نوعی پلاستیک‌های نرم ساخته می‌شوند که باعث می‌شود با استفاده از این نوع ارتودنسی نسبت به بریس‌های سنتی احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در ارتودنسی نامرئی اثری از لبه‌های تیز و یا بیرون‌زدگی لبه‌های آن که باعث ایجاد زخم و سایش در دهان می‌شود، نیست. قالب‌های ارتودنسی شفاف کاملا اندازه و هماهنگ با دندان‌های شما ساخته می‌شود.

راحتی نظافت و بهداشت دندان

ارتودنسی شفاف قابل برداشتن هستند یعنی این قالب‌ها متحرک می‌باشند. وقتی شما میخواهید دندان‌هایتان را مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید فقط کافی است که آنها را از روی دندان‌های خود بردارید و پس از آن دوباره آن را در جای خود قرار دهید. همچنین خود این قالب‌ها در صورت کدر شدن قابل شستشو و تمیز کردن با استفاده از مسواک‌های مخصوص این نوع ارتودنسی هستند. بسیار مهم است که دندان‌ها و لثه‌های سالم داشته باشید در حالی که دندان‌های مرتب و صافی دارید، در نتیجه شما بهترین لبخند ممکن را در پایان دوره درمان خود خواهید داشت.

مدت زمان کمتر درمان

با تکنیک ارتودنسی اینویزیلاین شما می‌توانید زمان کمتری را برای مراجعه به مطب متخصص دندانپزشک خود صرف کنید. در این روش برای نگهداری و معاینه آن کافی است به طور میانگین هر 6 هفته یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید. راه‌های دیگر برای اصلاح دندان‌ها می‌تواند زمان بیشتری بگیرد و تعداد دفعات ملاقات با دندانپزشک مربوطه را افزایش دهد.

در ارتودنسی نامرئی هر چیزی که می خواهید می توانید میل کنید

محدودیت‌های غذایی یکی از بدترین قسمت‌های ارتودنسی هستند. هیچ چیزی سخت‌تر از این نیست که خوردن بعضی از غذاهای مورد علاقه‌ی شما ممنوع می‌باشد. مواد غذایی جویدنی و یا چسبنده ممنوع می‌باشد. این موضوع یک مشکل برای ارتودنسی نامرئی به شمار نمی‌آید زیرا شما می‌توانید این قالب را برداشته و هرآنچه که می‌خواهید، بخورید و دیگر نگران باقی‌مانده مواد غذایی لا‌به‌لای ارتودنسی خود نباشید.

مدت زمان کمتر در ارتودنسی نامرئی و نتیجه بهتر

بریس‌های فلزی سنتی می‌تواند 3 الی 5 سال به طول انجامد تا نتیجه نهایی به دست بیاید ولی در بریس‌های نامرئی فقط 1 سال زمان می‌برد تا دندان‌ها اصلاح و مرتب شود. از زمانی که برنامه‌ی درمان کاملا کامپیوتری شده است، بیمارها از طول درمان و زمان گرفتن نتیجه نهایی آن کاملا مطلع هستند.

 مزایای ارتودنسی نامرئی

معایب ارتودنسی نامرئی

اینویزیلاین نیز با معایبی همراه است که بهتر است در انتخاب اینکه ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی، آنها را در نظر داشته باشید:

بیمارانی که از اینویزیلاین استفاده می کنند باید منظم باشند:

اگر شما پس از غذا خوردن و مسواک زدن، اینویزیلاین را بلافاصله در دهان خود نگذارید و این نظم را رعایت کنید پس نمی توانید شاهد نتایج خوب و سریعی نیز باشید. از آنجایی که براکت های فلزی به طور مداوم در دهان هستند پس پیشرفت کار می تواند بهتر و سریع تر باشد.

جایگذاری و خارج کردن اینویزیلاین می تواند ناخوشایند باشد:

Aligner باید قبل از غذا خوردن و نوشیدن به جز آب از دهان خارج شوند. زمانی که شما در جمعی حضور دارید مجبور هستید که محتاطانه Aligners را از دهان خارج و پس از غذا خوردن مجددا آن را به دهان برگردانید.

در این فاصله باید مواظب باشید که Aligner را گم نکنید. همچنین قبل از اینکه آن را در دهان بگذارید باید دندان های خود را مسواک بزنید. در غیر اینصورت ذرات غذا می توانند به Aligner چسبیده و باعث بوی بد دهان شوند.

اثربخشی Aligners نسبت به براکت ها:

ارتودنسی نامرئی همیشه نمی تواند بهترین روش درمانی باشد و معمولا برای مشکلات پیچیده و شدید دندان ها پیشنهاد نمی شود. از این قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی باید از متخصص ارتودنسی سوال کنید که کدام مورد می تواند نتیجه بهتری را برای دندان ها شما داشته باشد.

یک متخصص با مهارت و با تجربه قطعا در این راستا به شما کمک زیادی خواهد نمود.

 

به این محتوا امتیاز دهید
برچسب ها
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها