تماس باما : 02165247966

اختلالات و ناهنجاری های فکی کدامند و نقش ارتودنسی در آنها چیست؟

0
0

دندان ها یکی از مهم ترین آیتم های زیبایی در چهره افراد هستند که البته در بسیاری موارد نیز دچار مشکلاتی می شوند و کیفیت و ظاهر خود را از دست می دهند.
این مشکلات بسیار پیچیده هستند و حل آن ها نیازمند تخصص و زمان است. فک ها به دلیل ارتباط مستقیمی که با دندان ها دارند، شدیداً متأثر از ظاهر و ترتیب دندان ها هستند و همین طور نیز دندان ها متأثر از فک ها هستند.
ناهنجاری های فکی و دهانی حالات مختلفی دارند به طور مثال:یکی از ناهنجاری ها زمانی اتفاق می افتند که فک بالا و پایین روی یکدیگر به درستی قرار نگیرند.
گاهی زاویه فک ها با جمجه نیز می تواند مشکلات فکی و دهانی را برای افراد به وجود بیاورد. اختلالات فکی و دهانی علاوه بر این که ظاهر فرد را نازیبا می کنند، در الگوی تنفس، نحوه تغذیه و تکلم او تأثیرات زیاد و بسیار منفی می گذارند.
درمان های مختلفی برای اختلالات و ناهنجاری های فکی و دهانی وجود دارد که ارتودنتیست با توجه به شرایط بیمار بهینه ترین و مؤثرترین آن را برای او به کار می برد.یکی از بهترین و کم عوارض ترین درمان هایی که برای برطرف سازی مشکلات و اختلالات فکی پیشنهاد می شود، ارتودنسی است.
این که چه شیوه ای از ارتودنسی برای این نوع از درمان استفاده شود کاملاً به درجه ناهنجاری در فک ها و دندان ها بستگی دارد. اما می توان حدس زد که به دلیل شدید بودن ناهنجاری ها و اختلالات فکی، ارتودنتیست ها باید از درمان های ارتودنسی ثابت استفاده کنند که مدت اثر کوتاه تری دارد و به واسطه نوع سیم و براکت هایش، فشار بیشتری را به فک در جهت مخالف اعمال می کند تا موجب جایگیری صحیح فک او در مدت زمان کوتاه تری بشود.
ارتودنسی با حل مشکلات فکی و دهانی کمک زیادی به بالا بردن کیفیت زندگی افراد می کند. این شیوه درمانی با حداقل عوارض ممکن، بیشترین نتیجه را در درمان اختلالات فکی برای بیمار به همراه می آورد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.