تماس باما : 02165247966

تاثیر قلیان و سیگار بر درمان ارتودنسی

0
0

تقریبا همه ی ما از اثرات منفی کشیدن سیگار و قلیان بر سلامت عمومی بدن و سلامت دهان و دندان مطلع هستیم ،با وجود تمام این اطلاعات باز هم سیگار و قلیان انتخاب تعداد زیادی از افراد است.
حال اگر همین افراد سیگاری به درمان ارتودنسی هم نیاز داشته باشند قطعا در اولین جلسه ی درمان از متخصص ارتودنسی خواهند پرسید که :
آیا سیگار و قلیان در درمان ارتودنسی آنها را متاثر میباشد یا خیر ؟
.
پاسخ “بله” است!
حال ببینیم تاثیر سیگار و قلیان بر ارتودنسی چگونه است.
تاثیر زیبایی:
رنگ ناشی از تنباکو می‌تواند رنگ مینای دندان‌ها را به صورت بسیار عمیقی تحت تاثیر قرار دهد که با مسواک زدن از بین نمی رود ،علاوه بر این سیگار کشیدن سبب تغییر رنگ سیم ها و براکت ها مخصوصا در ارتودنسی شفاف یا نامریی و ارتودنسی سرامیکی و حلقه های دور براکت ها می شود.
تاثیرات داخلی بافت لثه:
سیگار کشیدن سبب کاهش خون رسانی تمام بافت ها از جمله دهان می شود.در هنگام ارتودنسی دندان‌ها به آرامی به موقعیت جدیدی حرکت می کنند ،این حرکت نیاز به جریان خون سالمی دارد که سیگار آن را از بین می برد.در نتیجه در افراد سیگاری حرکت دندان‌ها کند تر می شود.
تاثیرات بهداشت:
سیگار کشیدن دهان و دندان را مستعد تجمع جرم و پلاک می‌کند ،از طرفی براکت ها و سیم های ارتودنسی نیاز به مراقبت های بهداشتی خاصی دارند.در نتیجه افراد سیگاری دو برابر بیش‌تر از افراد عادی باید برای تمیز کردن و مسواک زدن و کشیدن نخ دندان وقت بگذارند تا بلکه تاثیر نامطلوب سیگار را تا حدی جبران کنند.
بیماری لثه:
نوعی بیماری بافت نرم است که ابتدا باعث عفونت لثه و دندان و در نهایت باعث از بین رفتن دندان و استخوان نگهدارنده آن می شود. هرگونه ایجاد تغییرات اینچنینی در داخل دهان باعث می شود که بریس های ارتودنسی نتوانند دندان ها را به خوبی حرکت داده و جابجا کنند.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.