تماس باما : 02165247966

رعایت بهداشت و مراقبت از سپراتور های ارتودنسی چگونه است؟

0
0

دوران استفاده از جداکننده یا سپراتور ارتودنسی، دوره کوتاهی در حدود یک تا دو هفته است؛ اما لازم است برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان و احساس راحتی بیشتر، نکات خاصی رعایت شود:

بهتر است از میوه ها و غذاهای نرم، استفاده شود.
لازم است جویدن مواد غذایی با حوصله و به آرامی انجام شود تا جداکننده از میان دندان ها خارج نشده و  احساس درد و ناراحتی کمتری ایجاد شود.
در مدت استفاده از جداکننده امکان نخ کشیدن برای دندان هایی که سپراتور روی آن ها نصب شده وجود ندارد. بنابراین لازم است از خوردن خوراکی های چسبنده مانند چیپس، پفک، ذرت بوداده و تافی ها خودداری شود.
در مدت استفاده از جدا کننده امکان استفاده از خلال دندان برای دندان هایی که سپراتور روی آن ها قرار گرفته، وجود ندارد؛ زیرا باعث جا بجایی یا خارج شدن آن از میان دندان ها شده و درمان را با شکست مواجه می کند.
لازم است در طول مدت استفاده از سپراتور ارتودنسی تا حدامکان  از گاز زدن مواد غذایی سفت پرهیز شود. بهتر است میوه ها و خوراکی ها به صورت قطعات کوچک مصرف شوند.
مسواک زدن یکی از مهم ترین اصول رعایت بهداشت دهان و دندان است و لازم است در طول دوره درمان ارتودنسی با جدیت بیشتری به آن پرداخته شود. عدم رعایت بهداشت در درمان ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان و  ایجاد جرم و پلاک میکروبی شده و علاوه بر اتلاف وقت و هزینه، مشکلات بسیاری برای سلامت فرد ایجاد خواهد کرد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.