تماس باما : 02165247966

مراقبت از سیم های ارتودنسی طی درمان چگونه است؟

0
0

درمان‌ ارتودنسی از شیوه‌هایی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، علاوه بر کاری که ارتودنتیست انجام می‌دهد به همکاری بیمار هم نیاز دارد. مراقبت‌های طی ارتودنسی بسیار اهمیت دارند و می‌بایست  توسط بیمار جدی گرفته شوند، وگرنه نتیجه مطلوب در انتهای درمان وجود نخواهد داشت.
مسواک‌های مخصوصی هم برای ارتودنسی وجود دارند که موهای وسط سر مسواک کوتاه‌تر هستند و شما می‌توانید سر آنها را روی براکت‌ها منطبق و اطراف آنها را به آسانی پاک کنید.(مسواک ارتودنسی)
سیم های قوس دار ارتودنسی نقش مهمی در درمان شما دارند در طی درمان ارتودنسی می‌بایست از رژیم مخصوص ارتودنسی استفاده کنید
متخصص ارتودنسی شما یک لیست از غذاهایی که در هنگام استفاده از ارتودنسی باید از آن ها بپرهیزید، در اختیار شما قرار خواهد داد. یک قاعده کلی این است که از هر نوع غذای چرب، سفت و جویدنی بپرهیزید. از خوردن غذا های چسبنده مانند کارامل یا آبنبات که احتمال گیر کردن آن ها در لا به لای ارتودنسی ثابت شما زیاد است بپرهیزید. موادی مانند پاپ کورن هم می تواند در هنگام جویدن محل براکت ها را تغییر دهد و مشکلات عدیده ای ایجاد نماید.
مورد مهم دیگر که برای مراقبت از ارتودنسی ثابت باید رعایت کنید، مراقبت در مقابل هر چیزی است که در دهان خود قرار می دهید. جویدن ناخن ها یا سر خودکار ها عادت ناپسندی است که حتما باید از آن ها پرهیز کنید. موارد مشابه این عادات نیز می تواند به راحتی مشکل ساز شود. همچنین باید بیشتر مواظب باشید شی سختی در غذای شما وجود نداشته باشد. اگر این موارد را رعایت کنید قطعا دوره درمان کوتاه تری خواهید داشت.
مهم‌ترین مراقبتی که افرادی که سیم‌های ارتودنسی در دهان دارند باید انجام دهند، کشیدن نخ دندان است. نخ دندان‌ها‌ می‌توانند به خوبی دندان‌ها را از تماس با مواد غذایی پاک کنند. برای برخی استفاده از دهان ‌شویه‌های حاوی فلوراید هم توصیه می‌شود. فلوراید دهان ‌شویه‌ها روی سطوح دندان‌ها می‌نشیند و از پوسید

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.