تماس باما : 02165247966

مراقبت های قبل و بعد از درمان ارتودنسی کدامند؟

0
0

ارتودنسی نوعی درمان اصلاحی زیبایی است که توسط ارتودنتیست برای افرادی که دچار ناهنجاری های فک و دندان هستند، تجویز می‌شود. ارتودنسی ممکن است به عنوان یک درمان قطعی و یا تکمیلی برای حل مشکلات بیمار استفاده شود، اما نکته‌ای که باید مد نظر داشت این است که درمان ارتودنسی تنها راه حل مشکلات نیست.
مانند تمام درمان‌های پزشکی که در سراسر دنیا انجام می‌شوند، ارتودنسی نیاز به پیش زمینه هایی دارد که با مشاوره ارتودنتیست و به تجویز او می توان آن‌ها را انجام داد. برای این‌که بتوان بهترین نتیجه را از درمان ارتودنسی داشت باید پیش از شروع فرآیند درمان اقداماتی انجام داد.
یکی از این مراقبت‌ها انجام جرمگیری دندان‌ها پیش از قرار دادن براکت‌ها است. این جرمگیری علاوه بر این‌که ظاهر و مینای دندان را تا حدودی حفاظت می‌کند، در مراقبت از لثه‌ها و جلوگیری از تحلیل رفتن آن‌ها بسیار مؤثر است.
یکی دیگر از کارهایی که پیش از درمان ارتودنسی باید انجام گیرد تا از گسترش پوسیدگی‌های دهانی جلوگیری شود، پر کردن و یا برطرف کردن پوسیدگی‌های عمیق و یا جزئی در دندان‌ها است که در جلسه ويزيت و مشاوره دکتر خطیبی مورد بررسی قرار می‌دهد.
پس از ارتودنسی علاوه بر نقش ارتودنتیست، رعایت بهداشت دهان و دندان توسط بیمار و مراقبت های پس از تکمیل درمان از اهمیت بسزایی برخوردار است. به دلیل وضعیت خاص دندان ها و فکین، در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی و ایمنی پس از درمان ممکن است نتایج لازم برای بیمار حاصل نشود و این یعنی هدر رفتن زمان و هزینه‌ای که بیمار برای درمان پرداخته است.
دیگر عواملی که پس از ارتودنسی بیماران می‌بایست توجه خاصی به آن داشته باشند استفاده و مراقبت از نگهدارنده های ارتودنسی خود هست که نقش بسیار مهمی در پایان درمان دارد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.