تماس باما : 02165247966

مزایا و معایب الاینر های ارتودنسی

0
0

مزایای ارتودنسی توسط الاینر ها:
از بهترین مزیت‌های ارتودنسی توسط الاینر ها، قابلیت خارج سازی آن است. در این صورت بیمار می‌تواند هنگام غذا خوردن و مواقع ضروری، ارتودنسی را از دهان خویش خارج سازد و بعد از اتمام مجدداً ارتودنسی را در سر جای اصلی‌اش، قرار دهد.
از مزایای ارتودنسی توسط الاینر ها، رعایت بهداشت راحت تر دندان‌ها است. برای استفاده از نخ دندان و مسواک کافی است الاینر ها را از دهان خود خارج کنید و دندان‌های خود را به طور معمول مسواک و نخ دندان بکشید. سپس الاینر را با آب ولرم بشویید. برای این که ارتودنسی متحرک را بشویید نیاز به محلول خاصی ندارید و با استفاده از آب ولرم و مایع دستشویی میتوانید این کار را انجام دهید. حواستان باشد از آب داغ استفاده نکنید چرا که باعث تغییر شکل بخش پلاستیکی ارتودنسی خواهد شد.
.
معایب ارتودنسی توسط الاینرها:
از آن جایی که بخش مهمی از نتیجه بخشی درمان بر عهده بیمار است، باید بیمار در ساعات مشخص الاینر ها را از دهانش خارج کند. اگر بیمار به درستی همکاری نکند، در روند درمان اختلال ایجاد خواهد شد. از این رو حتماً باید بیمار طبق دستور متخصص ارتودنسی ، اقدام به خارج سازی الاینر ها کند.
رعایت بهداشت دهان در همه انواع ارتودنسی‌ها مهم است. اگر بهداشت دهان به خوبی رعایت نشود، نه تنها بوی بدی در دهان باقی می‌ماند بلکه ممکن است فرد دچار بیماری لثه گردد. همچنین پوسیدگی دندان در این شرایط بیشتر می‌شود.
در ابتدا صحبت کردن با ارتودنسی توسط الاینر ها کمی دشوار است. ممکن است از ازدیاد بزاق دهان کلافه شوید و همچنین درد زیادی در ناحیه دندان‌هایتان حس کنید. نگران نباشید همه این موارد طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می‌شود.
شایان ذکر است که تمامی موارد توسط الاینر ها برطرف نمی‌شود که در پست های آینده به آنها خواهیم پرداخت و همچنین طول درمان الاینر ها می‌تواند بیشتر از ارتودنسی ثابت نیز باشد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.