تماس باما : 02165247966

مسواک بین دندانی و کاربرد های آن چیست؟

0
0

در صورتی که ارتودنسی انجام داده باشید، به مسواک‌های بین دندانی نیاز خواهید داشت. زیرا با کمک این مسواک‌ها می‌توانید مابین دندان‌هایی که تحت درمان ارتودنسی قرارگرفته‌اند را تمیز کنید.  شاید باورتان این باشد که برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده از مسواک‌های معمول کفایت می‌کند. اما باید بگوییم که این باور کاملاً غلط است. زیرا مسواک‌های معمولی تنها قادرند تا سطوح جلو و عقبی دندان را پاک کنند. لذا برای پاک کردن سطوح مابین دندان‌ها و ابزار های ارتودنسی به مسواک‌های بین دندانی نیاز خواهد بود.

این مسواک‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که به راحتی به سطوح مابین دندانی دسترسی پیدا کنند. این روزها مسواک‌های بین دندانی به یک وسیله شناخته شده و پرکاربرد در نزد بیماران ارتودنسی تبدیل شده‌اند.
-به طور کلی افراد معمولی و بیماران ارتودنسی می‌توانند به‌منظور حفظ بهداشت دهان و دندان خود از این مسواک‌ها بهره ببرند.
-در صورتی که شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به طور مادرزادی و یا بر اثر از دست رفتن برخی از دندان‌هایتان دارای فاصله مابین دندان‌ها هستید، می‌توانید به‌منظور پیشگیری از ابتلا به پوسیدگی دندان از مسواک‌های بین دندانی استفاده کنید.
-مسواک‌های بین دندانی کاربرد بسیار زیادی در ارتودنسی دارند. از این مسواک‌ها به‌منظور تمیز کردن براکت ها، نواحی زیرین سیم‌های قوس‌دار مورد استفاده در درمان ارتودنسی و پاک کردن سطوح مابین دندان‌های تحت درمان قرار گرفته استفاده می‌شود.
-افرادی که به تازگی ایمپلنت انجام داده اند، می‌توانند به‌منظور ماساژ لثه از مسواک‌های بین دندانی استفاده کنند. با این کار خون رسانی به لثه بیشتر خواهد شد.
-افرادی که به تحلیل لثه دچار شده‌اند، می‌توانند به‌منظور نظافت ریشه دندان‌های آشکار شده از مسواک‌های بین دندانی استفاده کنند. با این کار می‌توان از دندان‌ها در برابر پوسیدگی و عفونت‌ها محافظت نمود.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.