تماس باما : 02165247966

نگرانی های رایج قبل از درمان ارتودنسی کدامند؟

0
0

درمان ارتودنسی با هدف زیبایی، افزایش کارایی دندان‌ها یا راحتی در مراقبت از دندان‌ها و همچنین جلوگیری از پوسیدگی و ناراحتی‌های لثه صورت می‌گیرد. این درمان نیز مانند هر درمانی ممکن است عوارضی داشته باشد و فرد را دچار ناراحتی‌ها و نگرانی‌هایی بکند. اما در درمان ارتودنسی درد و ناراحتی آن کمتر از چیزی است که به نظر می‌آید.
افراد با شنیدن عوارض درمان ارتودنسی و با توجه به طولانی بودن آن ممکن است برای انجام این درمان تردید کنند و ترس به سراغشان برود. البته بیماران باید بدانند مهم‌ترین عامل ایجاد عوارض نامطوب در درمان ارتودنسی کاملاً به ارتودنتیست بستگی دارد که باید متخصص باشد نه دندانپزشک.
در غیر این صورت ممکن است در مرحله تشخیص، انجام درمان و نتایج آن دچار مشکل شود.
یکی از نگرانی ها این مورد است که ممکن است متخصص معالج از عهده برآورده کردن انتظارات بیمار برنیاید و با تشخیص نادرست و کشیدن دندان، تغییر چهره او، ایجاد پوسیدگی‌های دندانی و بیماری‌های لثه و کوتاه شدن ریشه دندان‌ها به خاطر اعمال نیروی نابجا فرد را دچار عوارض و دردسرهای ناخواسته کند.
حتی در مواردی ممکن است با تشخیص نادرست، بیماری را که با ارتودنسی اصلاح می‌شده است، مجبور به انجام جراحی فک کند. شنیدن همین مسائل باعث می‌شود افراد برای درمان مردد شوند، ولی با مراجعه، مشاوره و طرح درمان صحیح متخصص نباید نگرانی داشته باشید.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.