تماس باما : 02165247966

نگهدارنده ارتودنسی چیست و انواع آن کدامند؟

0
0

برخی بیماران تصور می‌کند بعد از جدا کردن براکت ها دیگر درمان ارتودنسی آنها به پایان رسیده در صورتی که بخش نهایی درمان که استفاده از نگهدارنده ها است شروع می‌شود.
به طور کلی بعد از درمان ارتودنسی به دلیل نیاز به نگهداری دندان ها در موقعیت جدیدشان در بافت های لثه ای و فشار های وارده از طرف زبان و لب ها و همچنین فشارهای وارده که به دلیل رشد فک ها به وجود آمده از نگهدارنده ها استفاده می‌کنیم.
بعد از جدا کردن براکت ها دندان ها تمایل دارند به حالت اولیه خود برگردند که در صورت عدم حفظ دندان ها در موقعیت نهایی پس از پایان درمان امکان برگشت نتایج درمان وجود دارد.
بسته به نوع فک بیمار و شدت ناهنجاری آنها از انواع نگهدارنده ها استفاده می‌شود.
انواع نگهدارنده ارتودنسی:👇🏻
📌نگهدارنده ثابت ارتودنسی📌 توسط یک سیم فلزی به پشت دندان‌ها می چسبد، این عمل باعث می شود مخفی بماند و در واقع نگهدارنده مخفی نام دارد.
با توجه به اینکه با فراموشی یا خارج کردن مکرر نگهدارنده ارتودنسی از دهان ممکن است درمان با مشکل روبرو شود، متخصصین ارتودنسی ترجیح می دهند از روش ثابت در نگهدارنده استفاده کنند.
.
📌نگهدارنده شفاف یا اسیکس📌 تماما از جنس پلاستیک شفاف ساخته می‌شود. ریتینر شفاف ظاهری شبیه به ارتودنسی نامرئی دارد. به دلیل نامرئی بودن این نگهدارنده افراد زیادی ترجیح می دهند از این نگهدارنده ارتودنسی استفاده کنند.
.
📌نگهدارنده آکریلی📌 یک نگهدارنده غیر ثابت از جنس پلاستیک است و مخصوص دهان فرد،بر اساس قالب تهیه شده از سقف دهان بیمار ساخته می شود و چند گیره یا قلاب دارد

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.