تماس باما : 02165247966

چرا 7 سالگی برای اولین ویزیت ارتودنسی باید انجام شود؟

0
0

هنگامی که دندان های شیری کودک می افتند تا با دندان های دائمی جایگزین شوند، والدین باید به فکر بردن کودک نزد یک ارتودنتیست باشند . طبق توصیه ی انجمن ارتودنسی آمریکا زمان مناسب برای اولین مشاوره ی ارتودنسی حدود 7 سالگی است . در این سن، کودک تعدادی دندان دائمی و تعدادی دندان شیری دارد و ارتودنتیست قادر به تشخیص مشکلات و ناهنجاری های دندانی-فکی در مراحل اولیه ی آنها خواهد بود . این کار اولین قدم برای پیشگیری از ناهنجاری های دندانی-فکی کودکان و کاهش بروز مشکلات ارتودنسی است و این امکان را به وجود می آورد که این ناهنجاری ها در زمان مناسب و قبل از اینکه خیلی دیر شود ، تحت درمان قرار بگیرد . اگر در سنین پایین تر از هفت سال ، والدین متوجه ناهنجاری هایی در دندان های کودک شدند ، لازم نیست برای اولین ویزیت متخصص ارتودنسی تا هفت سالگی صبر کنند و همچنین اگر سن کودک از هفت سال بیشتر باشد برای یک چکاپ اولیه از دندان ها دیر نشده است . مشکلاتی که در اولین ویزیت ارتودنسی مشخص میشوند ممکن است بعد از اولین ویزیت تحت درمان قرار بگیرند یا نیاز به ویزیت مجدد در زمان دیگری داشته باشند .
اولین ویزیت ارتودنسی کودکان در حدود هفت سالگی فوایدی نیز دارد.
از جمله :
-تشخیص چگونگی ظاهرشدن و رشد دندان های دائمی و تشخیص نامرتبی و عدم تقارن دندان ها
-تشخیص عادات بد کودک قبل از اینکه آسیب جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند ( مثل جویدن نادرست، تنفس غالب از دهان، دندان قروچه.
-جلوگیری از جلوآمدن و انحرف دندان ها
-تشخیص مشکلات فک ( مثل ایجاد صدا در مفصل فکی ، قفل شدن دندان های یک فک در دندانهای فک دیگر ، انحراف فک پایین ، نرسیدن دندانها به هم حین بسته بودن دهان ، جلو یا عقب بودن فک ها نسبت به یکدیگر و… )
-تشخیص از دست رفتن زودهنگام یا دیرهنگام دندان های شیری
-تشخیص پوسیدگی های احتمالی

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.