تماس باما : 02165247966

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت

جدول عنوان ها

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت:

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت سوالی پر تکرار برای بسیاری از بیماران در این مقاله دکتر خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریار به این سوال پاسخ میدهد.

برای درمان و رفع به هم ریختگی و بی نظمی میان دندان‌ها روش‌های درمانی زیادی وجود دارد که بسته به نوع عارضه و دلایل ایجاد آن، دندانپزشکان پیشنهاداتی را به افراد خواهند داد. همچنین، دیگر عارضه‌ها و مشکلات دندانی نیز هر کدام درمان‌های خود را دارند. سن فرد نیز در این حالت بسیار مهم است.
دو روش بسیار معمول که برای این بیماران تجویز می‌شود ارتودنسی و لمینیت است. این دو روش درمانی هر کدام برای مشکلات و عارضه‌های دهان و دندان تجویز می‌شوند و کارایی خود را دارند.
درمان ارتودنسی با هدف جا به جا کردن دندان‌هایی صورت می‌گیرد که به طور صحیح کنار یا روی هم قرار نمی‌گیرند یا بی‌نظم و نامرتب هستند. هدف ارتودنسی اصلاح مشکلات و ناهنجاری دهان و دندان است و می‌تواند سلامت آنها را نیز ارتقا بخشد. وقتی دندان‌ها نامرتب باشند، تمیز کردن آنها سخت‌تر است و احتمال پوسیدگی دندان‌ها و ابتلا به بیماری لثه افزایش می‌یابد.
با منظم و ردیف شدن دندان‌ها، فک‌ها و لب‌ها به روش درمان ارتودنسی، بسیاری از مشکلات جسمی هم برطرف می‌شوند و از بروز برخی ناراحتی‌ها هم پیشگیری خواهد شد. بی‌نظمی و اختلالات دندانی در واقع پوسیدگی دندان‌ها، بیماری‌های لثه، تخریب استخوان‌ها، ناراحتی‌های گوارشی، مشکلات گفتاری و گرفتاری‌های مربوط به جویدن، از دست دادن دندان‌ها، لب پر شدن دندان‌ها و دیگر آسیب‌ها را در پی خواهد داشت. به همین دلیل، بهتر است پیش از حاد شدن مشکل برای رفع آن اقدام شود.
برای افرادی که از رنگ دندان‌های خود راضی نیستند که ممکن است در اثر کشیدن سیگار، مصرف برخی مواد غذایی، نوشیدن زیاد قهوه و چای و ضرب دیدگی دندان یا عصب‌کشی ناقص ایجاد شده باشد، درمان لمینیت می‌تواند مناسب باشد. همچنین، این شیوه می‌‌تواند برای افرادی که فاصله بین دندان‌های آنها زیاد است یا با ارتودنسی کامل بسته شود نتایج مطلوبی داشته باشد. اگر لبه دندان بشکند یا اثر ترک خوردگی در آن مشاهده شود، لمینیت دندان به خوبی این نقص‌ها را جبران خواهد کرد. برای اصلاح طرح لبخند و اصلاحات جزئی رنگ و فرم دندانی نیز لمینیت روشی کارا است.

لامینیت دندان یک لایه روکش  می باشد که بر روی دندان قرار گرفته و با هدف زیبایی لبخند یا محافظت از سطح دندان به کار برده می گردد.

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟ از لامینت دندان به منظور برطرف کردن عیوب دندانی که شکسته شده ، لب پر شده ، ترک خورده و یا تغییر رنگ داده استفاده می گردد.

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟ در بعضی از موارد هم ممکن است دندان های شما خیلی کوچک باشند و فضای بین آن را نتوان توسط ارتودنسی بست به همین ذلیل دندانپزشک شما ونیر را توصیه می کند .

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟ لبه های کج و ناصاف و دندان های بلند و کوتاه هم توسط لامینت دندان زیبا می شوند .

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟ لامینت دندان جهت برطرف کردن نازیبایی مثلث سیاه و سفید بین دندان ها که به دلیل عقب نشینی لثه می باشد نیز کاربرد دارد .

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟ دندانپزشکان یکنواختی و تقارن شکل دندان های جلویی را توسط غشاء و فرآیند های پرسلن نازک بر روی دندان ها به دست می آورند .

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت

در چه مواردی مشکل شما فقط با درمان ارتودنسی برطرف می شود نه لامینیت دندان !

درمان ارتودنسی روشی است که توسط آن، در وضعیت و عملکرد دندان ها بهبود حاصل شده و ظاهر دندان ها  زیبا تر می شود .

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟ اگر سوال شما هم همین است بهتر است بوسیله یک جلسه ویزیت از مشکل دندان های خود باخبر شوید.

در این نه مورد مشکل شما تنها توسط درمان ارتودنسی  برطرف می شود :

  1. وجود کمبود فضا درفک
  2. اختلال یا مشکلات فکی یا مال اکلوژن
  3. عدم همپوشانی دندان ها
  4. بهم ریختگی و نامرتب بودن دندان ها
  5. بزرگی و یا کوچکی فک
  6. تصحیح فرم صورت وفک ها
  7. جلو زدگی یا عقب ماندگی فک بالا یا پایین
  8. ایجاد هماهنگی بین اجزاء مختلف صورت
  9. افتادن قبل از موعد دندان شیری

کمبود فضا در فک _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

کمبود فضا درفک را می توان با کمک یکی از راه حل های :گسترش قوس دندانی ، کشیدن دندان و عقب بردن دندان های آسیا توسط نیروهای ارتودنسی برطرف کرد .

متخصص ارتودنسی با استفاده از روش های بالا به شما کمک می کند تا دندان های مرتب و منظمی را برای تمام عمر داشته باشید و با اعتماد به نفس بالا لبخند بزنید .

اختلال های فکی یا مال اکلوژن _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

در این حالت به دلیل طول بیش از اندازه فک بالا قسمت بیشتر لثه ها در هنگام لبخند نمایان می شود .

این ناحنجاری مادزادی است و برای درمان آن متخصص ارتودنسی به وسیله عمل جراحی ابتدا فک را کوتاه می کند بعد با کمک نیروی ارتودنسی فک بالا و پایین را هم راستا می کند .

عدم همپوشانی دندان ها _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

در این وضعیت دهان بیمار در حالت بسته، به دلیل فاصله عمودی بین دندان ها فضایی باز باقی می ماند.

بهم ریختگی دندان ها _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

توسط ارتودنسی، شلوغی و روی هم افتادگی دندان ها برطرف شده و بعد از درمان به وسیله نیروهای هدایت شونده ارتودنسی، دندان ها مرتب شده و هرکدام سر جای اصلی خود قرار می گیرند .

کوچکی یا بزرگی فک _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

اگر شما دارای فک کوچک و دندان های بزرگ و روی هم افتاده و نامنظم باشید و یا داری فک بزرگ و دندان های فاصله دار باشید، در این موارد این ارتودنسی است که می تواند مشکل شما را برطرف کند .

اصلاح فرم صورت و فک ها _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

تصحیح فرم صورت و فک ها بخصوص در نوجوانان تنها توسط نیروی ارتودنسی امکان پذیر است .

جلوزدگی یا عقب ماندگی فک پایین یا بالا _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

یک متخصص ارتودنسی ابتدا ذلیل جلو زدگی یا عقب ماندگی فک شما را به دقت بررسی می کند، سپس مراحل درمان را طبق آن انجام می دهد . تنگی فک می تواند باعث ایجاد کمبود فضا برای رویش دندان های دائمی گردد. کمبود فضای رویش برای دندان ها منجر به بهم ریختگی و رشد نامرتب دندان می گردد. چنانچه تنگی فک به موقع به وسیله یک متخصص ارتودنسی درمان نشود، ممکن است سبب ناقرینگی و مشکلات دیگر شود .

بااینکه ناهنجاری های فکی و اسکلتی درهرسنی قابل درمان می باشد اما متخصص ارتودنسی این درمان را درسنین قبل از بلوغ توصیه می کند .

ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف صورت _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

یکی دیگر از ویژگیهای ارتودنسی ایجاد هماهنگی بین اجزای تشکیل دهنده صورت می باشد. این هماهنگی می تواند ارتباط بین لثه ها نسبت به دندان ها و یا هم پوشانی دندان های بالا و پایین نسبت به یکدیگر باشد. فرم لب و بینی و تناسب بین آنها و رنگ لثه ها می تواند کلید زیبایی لبخند باشد .

افتادن پیش از موعد دندان شیری _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

درصورت افتادن قبل از موعد دندان شیری فرزند شما ، متخصص ارتودنسی جهت جلوگیری ازمشکلات بعدی مثل کج درآمدن دندان های دائمی مجاور و کمبود فضای رویش دندان های دائمی از وسیله ای به نام فضا نگهدار استفاده می کند .

نصب این وسیله در فک کودک شما از رشد دندان ها ی دیگر خارج از محدوده قوس فکی جلوگیری می کند .

موارد منع مصرف ونیر:

در یک نظریه بحث برانگیز بعضی از دندانپزشکان از مشکلات زیادی که ونیرهای پرسلن تحت عنوان ارتودنسی فوری برای بیمارانشان به وجود آورده است بحث کردند . آنها تجربیات دندانپزشکی خود را که حاکی از این است که استفاده از ونیر ها به جای درمان ارتودنسی با هدف برطرف کردن ایراد دندان ها مخصوصا در افراد جوان با دندان های سالم تا چه حد می تواند مضر باشد، عنوان کردند . این دندانپزشکان می گویند آسیب سطحی یا سایش دندان طبیعی که به دلیل نصب ونیرهای سرامیکی یا چینی صورت می گیرد می تواند آسیب رسان باشد . دلیل آن هم این است که برای زیر سازی و آماده سازی برای انجام درمان لمینت ممکن است در برخی از موارد تا ۳۰ درصد از سطح دندان توسط یک دندانپزشک بی تجربه کم شود .

این درحالی است که در بهترین شرایط پنجاه درصد از ونیرها بعد از ۱۰ سال به درمان مجدد نیاز پیدا می کنند . به همین دلیل استفاده از ونیر ها برای افراد جوانی که دندان های سالمی دارند و فقط به تمیز کردن و سفید کردن معمولی نیاز دارند توصیه نمی گردد. همینطور دندان هایی که مقدار قابل توجهی از ساختار خود را به دلیل پوسیدگی یا ساییدگی و شکستگی از دست داده اند کاندیدهای مناسبی برای لامینت پرسلن نیستند .دلیل آن هم این می باشد که ونیرها دندان ها را تقویت نمی کنند ، بلکه آنها فقط ظاهر دندان را بهبود می بخشد .

همانطور که در بالا ذکر شد اگر دندان به قدر کافی سفت و سخت و محکم نباشد نمی تواند از خمیدگی و یا شکستن جلوگیری کند .

در این وضعیت قرار دادن تاج دندان انتخاب مناسب تر و بهتری برای این افراد می باشد.

کمبود مینای دندان _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

روکش پرسلن در درجه اول در محل خود باقی نمی ماند مگر توسط پیوند به مینا، زمانی که لامینت دندان را به مینا پیوند می زنند این امر منجر به جذب بیشتر نیروهای اعمال شده به دندان می گردد. مینای دندان در بعضی از افراد ممکن است بسیار ضعیف می باشد و یا در دندان آنها اصلا مینایی باقی نمانده است. این افراد کسانی هستند که ممکن است دراثر حادثه بخشی از دندان خود را از دست داده باشند یا در اثر ترمیم های قبلی، مینای دندان آنها از بین رفته باشد و یا دندان آنها دراثر قرار گرفتن درمعرض غذاهای اسیدی ،نوشابه و بازگشت اسید معده فرسوده شده باشد .

اگر اینچنین است آنها هم نامزد خوبی برای لامینت دندان نمی باشند و تاج دندان انتخاب بهتری برای این دندان ها می باشد.

دندان قروچه _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

افرادی که دندان های خود را به هم می سایند و یا دندان قروچه شبانه دارند و یا به ناخن جویدن عادت کرده اند نامزدهای خوبی برای درمان ونیرهای پرسلن نیستند .

سطح نیروی تولید شده به وسیله این شرایط می تواند بصورت قابل توجهی به لامینت دندان آسیب می رساند.

علاوه براین ها هزینه ترمیم و نگهداری ونیرها ممکن است برای افراد جوان بسیار سنگین تر از هزینه درمان ارتودنسی باشد .زیرا ارتودنسی در افراد جوان یک بار و برای همیشه انجام می شود. در حالی که استفاده از ونیرهای دندانی غیر دائمی است و در بیشتر مواقع  به تعویض نیاز دارد .

ارتودنسی بهتر است یا لمینیت

ویژگی های ونیرهای پرسلن / معایب و مزایا:

لامینت های  چینی یا پرسلنی ورقه های نازکی ساخته شده از سرامیک های دندانی می باشند که بر روی دندان ها متصل می شوند .

ضخامت آنها  ۰.۵ الی ۰.۶  میلی متر است که تقریبا به اندازه دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ می باشد.

ونیرها برای چه منظوری ساخته شده اند ؟

بهبود یافتن ظاهر دندان ها اولین و اصلی ترین هدف استفاده از ونیرها می باشد.

لامینت های چینی به صورت معمول به عنوان راهی جهت ایجاد تغییر در دندان استفاده می شود .

کاربرد لامینیت دندان _ ارتودنسی بهتر است یا لمینیت؟

شما ممکن است تعجب کنید که چگونه یک پوسته نازک پرسلن می تواند در مقابل تمام ساییدگی ها و صدمات ناشی از غذا خوردن مقاومت کند .

جواب این سوال در دو واقعیت نهفته است . اگرچه لامینت ها ذاتا شکننده می باشند و به آسانی خم شده و می شکنند اما زمانی که آن را به یک زیرساخت محکم مثل دندان پیوند می زنند آنها از یک استحکام و مقاومت خوبی برخوردار می گردند. به همین دلیل است که نقاط ضعف ونیرها پشتیبانی می گردد/ خمش در حداقل میزان ممکن رخ می دهد / نیروهای وارده بر آن توسط ساختار محکم و سخت دندان کارگردانی می گردد.

ماهیت روکش سبب می گردد که یک سطح بسیار با دوام و غیر قابل نفوذ نسبت  به ترکیباتی که در معرض آن قرار می گیرد ایجاد گردد.

دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت  پس از طی کردن دوره تخصصی ارتودنسی، دارای مدرک تخصصی ارتودنسی و همینطور بورد تخصصی ارتودنسی، یکی از اعضای بسیار برجسته انجمن ارتودنتیست های ایران و و مسلط دانش نوین ارتودنسی هستند. مطب تخصصی ارتودنسی در شهریار با کادری فوق حرفه ای و مجرب و با بهره گیری از جدیدترین و برترین تکنولوژِی های  روز دنیا و دانش نوین دندانپزشکی در روزهای زوج هفته از ساعت 15 الی 20:30، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. منتظر حضور گرم شما مراجعه کنندگان عزیز در مطب دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریار هستیم.

مراجعه کنندگان عزیز و گرانقدر و بیماران محترم، شما میتوانید جهت بهره مندی از کاملترین و برترین خدمات در زمینه مشاوره و درمان ارتودنسی از بهترین متخصص  ارتودنسی در شهرقدس، بهترین متخصص ارتودنسی غرب تهران، بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، بهترین متخصص ارتودنسی در اسلامشهر، بهترین متخصص ارتودنسی در شهریار، بهترین متخصص ارتودنسی در رباط کریم، بهترین متخصص ارتودنسی در پرند، به مطب ارتودنسی دکتر امیرحسین خطیبی مراجعه بفرمایند.

متخصص ارتودنسی در شهریارمتخصص ارتودنسی در اندیشه

در این مرکز درمانی با بهترین و به روزترین امکانات دندانپزشکی در زمینه دانش ارتودنسی در خدمت شما عزیزان هستیم.

به این محتوا امتیاز دهید
برچسب ها
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها