تماس باما : 02165247966

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی با پلاک

جدول عنوان ها

ارتودنسی نامرئی با پلاک

یکی از روش های جدید ارتودنسی، ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین است در این شیوه ارتودنسی نامرئی بجای براکت و سیم ارتودنسی از پلاک هایی شفاف برای حرکت دندانها به موقعیت مطلوب استفاده می شود. در حقیقت بین وضعیت نامرتب دندانها تا وضعیت مرتب شده پیش بینی شده توسط کامپیوتر در لابراتوارهای مخصوصی اقدام به تولید پلاک های بی رنگ متعددی می شود. در ارتودنسی نامرئی هر پلاک چند هفته به وسیله بیمار روی دندانها گذاشته می شود و سپس پلاک بعدی جایگزین آن را می گیرد به این ترتیب رفته رفته دندانها مرتب می شوند.

 

از آنجایی که تقاضای درمانهای ارتودنسی نامرئی نسبت به گذشته بیشتر شده است و از آنجایی که امروزه درمان های ارتودنسی در هر سنی قابل انجام است، تقاضای بیماران برای ارتودنسی نامرئی رشد قابل توجهی یافته است. بسیاری از افراد از وجود ناهنجاریهای دندانی در خود آگاهی دارند و تمایل زیادی هم برای درمان های ارتودنسی دارند ولی از دیده شدن ظاهر وسایل و دستگاههای ارتودنسی ناراضی هستند و علاقه ای به دیده شدن دستگاههای ارتودنسی در دهانشان ندارند. روش های زیادی برای کمتر دیده شدن دستگاههای ارتودنسی ارائه شده است که مهم ترین و بهترین آنها درمان با براکت های سرامیکی یا شیشه ای یا کامپوزیتی که هم رنگ دندان هستند و یا ارتودنسی نامرئی با پلاک های بسیار شفاف که در اصطلاح به آن اینویزالاین یا ارتودنسی نامرئی یا پلاک های شفاف می گویند و یا استفاده از براکت های لینگوال (از ناحیه داخل دندانها) می باشند.

 

اینویزالاین یا ارتودنسی نامرئی یا پلاک های شفاف یک نوع درمان ارتودنسی است که به صورت موثری می تواند خیلی از مشکلات و ناهنجاریهای دندانی فکی را اصلاح کند. این وسایل مانند طلق های شفافی هستند که دندانها را در بر می گیرند. در درمان به روش ارتودنسی نامرئی از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف نامرئی استفاده می گردد. این پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی هر دو هفته یکبار عوض می شود. درمان با این پلاک های ارتودنسی نامرئی همانند پلاک های متحرک می باشند که امکان گذاشتن و برداشتن آنها به وسیله بیمار وجود دارد.

 

تکنینک ارتودنسی نامرئی

تکنیک اینویزالاین یا ارتودنسی نامرئی یا پلاک های شفاف در تمام مدت شبانه روز بجز هنگام مسواک زدن باید استفاده گردد. در مدت زمانی که پلاک های ارتودنسی نامرئی پوشیده و تعویض می شوند، دندان ها به مرور زمان حرکت داده می شوند تا زمانی که نتایج مورد نظر حاصل شود. خیلی از بیماران بزرگسال که نیاز به ارتودنسی دارند از انجام ارتودنسی فقط به این علت که نمی خواهند در محل کارشان براکت ها و سیم های ارتودنسی دیده شوند, خودداری می کنند. اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی توانسته است این مشکل را حل کند. استفاده از ارتودنسی نامرئی برای بیمار بسیار آسان است به طوری که بسیاری از افراد خیلی زود فراموش می کنند که آن را در داخل دهان دارند.در این روش دستگاه ارتودنسی نامرئی از پلاستیک بی رنگ ساخته می شود که تمام سطح دندانها را می پوشاند و توسط بیمار گذاشته و برداشته می گردد.

 

مزایای استفاده از ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

بسیاری از مشکلات ارتودنسی مانند شلوغی دندانها، دندان های با فاصله بین آنها، کراس بایت، اور بایت و اپن بایت و غیره را می توان با ارتودنسی نامرئی درمان کرد.

 

مهمترین مزیت ارتودنسی نامرئی نامرئی بودن آن است.

استفاده ی راحت تر و تاثیر کمتر روی فعالیت های روزانه بیمار.

تحریک کمتر برای دندان، لثه, مخاط دهان و گونه.

دندان ها را می توان به حالت عادی مسواک زد و نخ دندان کشید ولی در روشهایی که براکت فلزی وجود دارد مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مشکل تر است.

ساخت پلاک های اینویزالاین یا ارتودنسی نامرئی یا پلاک های شفاف چگونه است ؟

پس از مشخص شدن طرح درمان یک قالب از فک بالا و پایین بیمار گرفته می شود بعد با یک برنامه ی درمانی دقیق و با استفاده از نرم افزار ۳بعدی کامپیوتری پلاک های شفاف طراحی می شود و با اسکنر 3 بعدی این پلاک های ارتودنسی نامرئی ساخته می شود.این نرم افزار امکان دیدن نتیجه نهایی درمان را برای متخصص ارتودنسی فراهم می کند.

معایب ارتودنسی نامرئی

با اینکه ارتودنسی نامرئی دارای مزیت های قابل توجهی است دارد اما با این حال بدون مشکل هم نیست. بعضی از مشکلات ارتودنسی نامرئی عبارت است از:

با توجه به این که متحرک است به همکاری بیمار نیاز دارد. و احتمال گم شدن پلاک ارتودنسی نامرئی وجود دارد.

بعضی از ناهنجاریهای دندانی فکی شدید و اسکلتال (استخوانی) با روش ارتودنسی نامرئی قابل حل نیست.

هزینه ارتودنسی نامرئی از مدل های دیگر ارتودنسی خیلی بیشتر است.

 

هزینه درمان ارتودنسی نامرئی چقدر است ؟

هزینه ارتودنسی نامرئی به فاکتورهای زیادی مثل تعداد طلق های نامرئی که به بیمار داده میشود، به نیاز بیمار به درآوردن دندان, به نیاز بیمار به جراحی فک, به اینکه ایا مشکل بیمار دندانی یا فکی (اسکلتی) می باشد, هم چنین به اطلاعاتی مانند شیب دندانها، وضعیت فکین بیمار، نیمرخ بیمار، میزان شلوغی دندانهای بیمار، وضعیت رادیوگرافی بیمار و غیره، بستگی دارد. بنابراین به شما توصیه می گردد برای تعیین هزینه از دکتر خطیبی وقت معاینه بگیرید. معاینه رایگان است.

 

با وجود فلسفه جذاب ارتودنسی نامرئی و از همه مهمتر عدم استفاده از براکت های فلزی ارتودنسی هنوز به دلایل فنی ارتودنسی نامرئی جایگزین روش معمول ارتودنسی با سیم و براکت نشده است. به عبارت دیگر کاربردارتودنسی نامرئی بیشتر محدود به موارد خفیف ارتودنسی و تحت شرایط معین می باشد. همچنین در ایران اساسا تکنولوژی دیجیتال و لابراتواری آن ورود نشده است. بنابراین تبلیغات داخلی مبنی بر ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی اینویزیلاین به دلیل محدودیت های فنی و امکانات درمانی هنوز پشتوانه درستی ندارند.

 

از طرف دیگر هزینه درمان با روش ارتودنسی نامرئی نزدیک به ۳ برابر ارتودنسی به روش عادی است. به همین دلیل حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا هم ارتودنسی نامرئی مخاطبین زیادی جلب نکرده است. بدیهی است با در نظر گرفتن توانایی پایین تر ارتودنسی نامرئی در مرتب کردن دندانها از طرفی و محدودیت های تکنیکی ارتودنسی نامرئی داخل کشور از طرف دیگر، صَرف چنین هزینه ای برای درمان ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف در ایران امری غیر منطقی و در مواردی آسیب رسان است. بهترین گزینه برای بیمارانی که نمی خواهند براکت های ارتودنسی زیاد به چشم بیاید استفاده از براکت های سرامیکی نسل جدید می باشد که می توانید اطلاعات کاملی در مورد آنها در وبسایت ما ملاحظه بفرمایید.

 

به این محتوا امتیاز دهید
برچسب ها
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها