تماس باما : 02165247966

سوالات متداول ارتودنسی

سوالات متداول ارتودنسی

جدول عنوان ها

سوالات متداول  ارتودنسی

  • آیا یک فرد بزرگسال نیز می تواند اقدام به درمان ارتودنسی نماید؟

در گذشته درمان ارتودنسی به طور عمومی برای کودکان و نوجوانان محدود می شد ولی واقعیت این است که دندان ها حتی در سن بالا نیز می توانند حرکت کنند و شیوه حرکت دادن دندان ها در تمام سنین یکسان است.

بنابراین درمان ارتودنسی در بزرگسالان و سنین بالا نیز امکان پذیر است هرچند درمان این افراد ممکن است با محدودیت هایی روبرو باشد که فقط توسط ارتودنتیست قابل تشخیص و درمان است.

با این حال زمان مناسب برای ارتودنسی اغلب افراد وقتی است که تمام دندان های شیری کودک افتاده باشند و بیشتر دندان های دائمی وی (بجز سومین آسیای بزرگ یا همان دندان عقل) درآمده باشند که در حدود ۱۲-۱۱ سالگی می باشد. دانستن زمان مناسب برای معاینه ارتودنسی باعث می شود که برخی اوقات با انجام اقدامات ساده از بروز مشکلات شدیدتر پیشگیری و طول درمان و پیچیدگی آن را کوتاه تر کرد.

با درمان اولیه می توان نتایج مطلوبی را به دست آورد که پس از پایان یافتن رشد فک ها و صورت ( حدود ۱۲-۱۰ سالگی) دیگر قابل دستیابی نیستند. در این محدوده سنی دو دسته از ناهنجاری های دندانی و اسکلتی را می توان اصلاح کرد. در این میان روش هایی برای درمان های پیشگیرانه وجود دارد که مراجعه بیمار در سن پایین امکان انجام این روش ها را برای هر دو دسته از ناهنجاری های دندانی و اسکلتی میسر می سازد که این امر نه تنها در جلوگیری از انجام درمان های پیچیده کمک می کند بلکه طول درمان را کوتاه تر کرده و به هزینه خانواده نیز کمک می کند.

  • آیا درمان ارتودنسی درد دارد ؟

پاسخ خیر است. درد درمانهای ارتودنسی خفیف و گذرا است و با دردی که در سایر درمانهای دندانپزشکی مثل کشیدن، پر کردن و یا عصب کشی وجود دارد، اصلا” قابل ملاحظه نیست. مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن هر چهار ساعت یکبار به کاهش درد مختصر روزهای نخست ارتودنسی کمک می کند.

  • هزینه درمان ارتودنسی چه مقدار است ؟

هزینه ارتودنسی بستگی به فاکتور هایی از قبیل نوع درمان (ثابت یا متحرک)، میزان پیچیدگی درمان، نوع ابزار ارتودنسی (سیستم لینگوال، سیستم دیمون، براکت های سرامیکی، مینی اسکرو و …) محل انجام درمان (مطب خصوصی یا کلینیک)، سابقه و تخصص درمانگر (دندانپزشک عمومی یا متخصص ارتودنسی) و … دارد. گفتنی است، قیمت درمان ارتودنسی در ایران نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بالاخص کشورهای غربی به طرز محسوسی پایین تر می باشد. جهت اطلاع از قیمت دقیق درمان می توانید با کلینیک تخصصی دکتر خطیبی تماس بگیرید

 

  • پس از شروع ارتودنسی بایستی هر چند مدت به مطب متخصص ارتودنسی مراجعه کنم؟

جلسات درمانی بر اساس شرایط بیمار و طرح درمان وی برنامه ریزی می شود . تقریبا اغلب افرادی که تحت درمان ارتودنسی ثابت قرار می گیرند، بایستی هر ۵-۴ هفته برای ادامه روند درمان خود به مطب مراجعه کنند. گاهی نیز فواصل بین جلسات کمتر یا بیشتر خواهد بود

  • آیا می توانم بدون جراحی فک تنها با ارتودنسی مشکل دندانی فکی خود را حل کنم؟

در مواقعی که فرد بالغ گردیده است و شدت ناهنجاری فکی شدید می باشد، متخصص ارتودنسی ممکن است مجبور باشد ناهنجاری دندانی یا فکی را با کمک یک جراح فک رفع کند. به این صورت که پس از یک دوره ۱۲-۶ ماهه درمان ارتودنسی، بیمار در حالیکه دستگاههای ارتودنسی ثابت را به همراه دارد، تحت عمل جراحی فک قرار می گیرد و پس از دوره نقاهت مجددا” چند ماه دیگر درمان ارتودنسی وی برای رسیدن به نتیجه نهایی ادامه می یابد. با این وجود در مواردی که میزان مشکل فکی شدید نباشد در مواردی می توان تنها با ارتودنسی ضمن ردیف کردن دندانها تظاهر مشکل فکی را نیز کاهش داد.

  • آیا بریس هاى ارتودنسى باید سالها روی دندان بماند ؟

گرچه در برخی موارد نیاز است درمان 2 سال یا بیشتر ادامه داشته باشد، اما در نتیجه ی پیشرفت هایی که در فناوری مراقبت های ارتودنسی صورت گرفته است، تعداد بسیار بیشتری از بیماران دوره درمان کوتاه تری دارند. نیازهای ارتودنسی هر بیمار، درمان های متفاوتی می طلبند که در نتیجه طول درمان متفاوتی خواهند داشت.

  • آیا برای افرادی که ظاهر براکت های ارتودنسی مهم است، روش جایگزین وجود دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنیک های جدید دستگاهای مدرنی بوجود آمده اند مانند براکت های هم رنگ دندان ، ارتودنسی از پشت دندان ها، ارتودنسی  نامرئی با پلاک های شفاف. در مواردی که بیمار از ظاهر فلزی دستگاهای ارتودنسی ناراضی است می تواند از این روشها استفاده کند.

به این محتوا امتیاز دهید
برچسب ها
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها