تماس باما : 02165247966

استفاده از کش ارتودنسی

استفاده از کش ارتودنسی

جدول عنوان ها

مدت زمان استفاده از کش ارتودنسی در روز

مدت زمان استفاده از کش ارتودنسی بستگی به نظر متخصص دارد، برخی متخصصان حتی استفاده ۲۴ ساعته الاستیک ارتودنسی را توصیه می‌کنند. در برخی موارد ممکن است پزشک توصیه کند که حتی در زمان غذا خوردن نیز کش ارتودنسی استفاده شود چرا که حرکت دندان‌ها در زمان جویدن سریع‌تر و بیشتر است. و تنها در زمان مسواک زدن، نخ دندان و یا قرار دادن کش جدید کاربر مجاز است که کش را از دهان خارج کند.

اگر قبل از غذا خوردن آن‌ها را بیرون آورده‌اید، کشهای ارتودنسی را بلافاصله بعد از اتمام وعده غذایی خود با کش جدید جایگزین کنید. هرچند، استفاده از الاستیک‌ها در حین خوردن غذا موجب تسریع در حرکت دندان‌ها می‌شود و مدت زمان درمان را نیز کوتاه‌تر می‌کند. همچنین بهتر است که بیماران هنگام خوابیدن از کش‌ها استفاده کنند. الاستیک‌ها باید روزانه تقریباً ۳ تا ۴ بار تعویض شوند زیرا باقی ماندن آن‌ها در دهان باعث می‌گردد تا قابلیت کشسانی و عملکرد خود را از دست بدهند. بهتر است که در هر وعده غذایی کش های ارتودنسی خود را تعویض کنید.

کش ارتودنسی باید به صورت مداوم استفاده شود خارج کردن کش از دهان و گذاشتن مجدد الاستیک‌ها تقریباً مانند این است که از آن‌ها هیچ گونه استفاده‌ای نکرده‌اید. به یاد داشته باشید همیشه یک بسته اضافی حاوی کش را همراه خود در مدرسه، محل کار و مکان‌های دیگر داشته باشید. اگر کش‌های ارتودنسی شما به اتمام رسیده‌اند، بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید. منتظر ماندن برای نوبت بعدی موجب تأخیر مشهود در روند درمان شما خواهد شد.

بروز زخم در فک، دهان و دندان‌ها برای چند روز اول بعد از اضافه کردن الاستیک به روند درمانی، امری طبیعی می باشد. همچنین استفاده از کش ارتودنسی به صورت متناوب می‌تواند ناراحتی دائمی ایجاد کرده و سرعت پیشرفت درمان را آهسته کند.

در چه مواقعی کش ارتودنسی را تعویض کنیم ؟

به گفته بسیاری از متخصصین نهایت مدت زمان استفاده از یک کش ارتودنسی ۱۲ ساعت بوده  بنابراین بهتر است برای استفاده مداوم از آنها همیشه یک بسته از کش‌های ارتودنسی را در اختیار داشته باشید. این کش‌ها به مروز زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند.

روش تعویض کش ارتودنسی توسط کاربر

معمولا متخصص ارتودنسی یا دستیاران او بیمار را با دستورالعمل کامل چگونگی استفاده و تعویض کش‌ها آشنا می‌کنند. بعد از چندبار تکرار این عمل کاربر می‌تواند با تسلط و سرعت بیشتر بدون نیاز به کمک شخص دیگری این کار را انجام دهد.

قیمت کش ارتودنسی

قیمت کش ارتودنسی وابسته به نوع و تعداد آن متغیر است.این سوال بارها در بین افرادی که دوره درمان ارتودنسی دندان‌های آنها با نصب کش ارتودنسی همراه بوده مطرح است که کش ارتودنسی را از کجا تهیه کنیم؟ بهترین راهنما در این حالت پزشک متخصص است که کار درمان دندان‌هایتان را انجام می‎دهد.

 

نکات مهم دراستفاده از کش ارتودنسی

توجه داشته باشید که، یک نوع خاص از کش ارتودنسی جهت استفاده به شما داده شده و از استفاده انواع دیگر الاستیک‌ها خودداری کنید و تعداد آن‌ها را دو برابر نکنید مگر آن که متخصص ارتودنسی نوع دیگری را توصیه کند.  زیرا انجام این کارها به تسریع روند درمانی شما کمک چندانی نمی کند.

 

برخی بیماران بر این باورند که با دو برابر کردن الاستیک‌ها دندان‌هایشان سریع‌تر حرکت میکنند در صورتی که این کار می‌تواند مشکلات بیشتری را در فک و دندان ها ایجاد کند. همچنین، از کش‌های ارتودنسی برای مدت زمانی طولانی‌تر از آن چه که توصیه شده است، استفاده نکنید زیرا با گذشت زمان، کش‌ها شروع به از دست دادن خاصیت انعطاف پذیری خود خواهند کرد که این امر می‌تواند بر روند درمان ارتودنسی تأثیر داشته باشد . توصیه می‌شود هر زمان که الاستیک‌ها را بر می‌دارید، آن‌ها را دور انداخته و کش‌های جدیدی را جایگزین کنید.

در نظر داشته باشید که چنانچه بیماران مطابق دستور توصیه شده از کش ارتودنسی استفاده کنند، مدت زمان درمان آن‌ها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

نتیجه گیری

استفاده از کش ارتودنسی در درمان بهتر و قرار گیری  دندان ها در محل مناسب که به تشخیص متخصص ارتودنسی می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین برای داشتن لبخندی زیبا و متقارن استفاده از کش های ارتودنسی به صورت منظم و پیوسته در روز حائز اهمیت است

همچنین با توجه به موارد اشاره شده در این مقاله استفاده از این کش ها کار بسیار سخت و پیچیده ای نیست و نیاز به مهارت خاصی ندارد و کاربر می تواند با سعی و تلاش در روزهای اول استفاده از این کش ها در طول درمان روش استفاده و مهارت آن را فراگیرد و به راحتی در مکانهای مختلف بدون نیاز به ابزار خاص انها را در محل خود جایگزین کند تا وقفه ایی در روند درمان و همچنین داشتن لبخندی زیبا و متقارن خود ایجاد نشود .

 

به این محتوا امتیاز دهید
برچسب ها
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها