تماس باما : 02165247966

نخ دندان ارتودنسی

نخ دندان ارتودنسی

جدول عنوان ها

نخ دندان ارتودنسی ، طریقه استفاده از نخ دادن در زمان ارتودنسی

توجه داشته باشید در زمانی که در طول درمان ارتودنسی هستید سطح بیشتری برای رشد باکتری ها فراهم می شود پس استفاده از نخ دندان بسیار ضروری می باشد

وجود بریس ها می تواند سبب اختلال در حفظ بهداشت دهان ایجاد کند و در نتیجه این امر التهاب لثه ها و ظهور علائم سفید رنگ روی دندان ها رخ می دهد.

انواع نخ دادن ارتودنسی

نخ دندان ارتودنسی به دو صورت در بازار موجود است.

نوع اول شامل  یک سر سوزنی چند سانتی متری، یک بخش اسفنجی شکل و نهایتا خود نخ دندان می باشد. . ابتدا نخ دندان را از سر سوزنی شکل آن از زیر سیم عبور داده، سپس دو طرف نخ دندان را دور انگشت های نشانه دستها بپیچید.

آنگاه به کمک یک حرکت اره ای و به شکل مورب و به آهستگی نخ دندان را از تماس بین دندانهاعبوردهید.سپس با حرکات بالا و پایین در حالیکه نخ دندان به دندان چسبیده است، آن را به زیر لثه برده این ناحیه را تمیز کنید.

نوع دیگر نخ دندان ارتودنسی دارای یک وسیله کمک کننده برای عبور نخ از زیر سیم می باشد که باید پس از عبور دادن نخ از زیر سیم همانند روش قبل کار را ادامه دهید.

توجه داشته باشید که هدف از کشیدن نخ دندان تمیز کردن شیار کوچک بین لثه و دندان می باشد .از کوبیدن نخ دندان بر روی لثه بین دندانی خودداری کنید.

 

 

نخ دندان ارتودنسی

 

آیا برای ارتودنسی متحرک می توان نخ دندان استفاده نکرد؟

چه شما ارتودنسی ثابت داشته باشید و چه ارتودنسی متحرک، در هر صورت به مسواک و نخ دندان در طول ارتودنسی نیاز دارید. بنابراین زمانی که پلاک ارتودنسی متحرک دارید نیز بهتر است همچنان نخ دندان استفاده کنید. اما از آنجا که مراقبت از دهان و دندان با پلاک متحرک آسان تر است، بنابراین نخ دندان کشیدن نیز آسان تر و کوتاه تر خواهد بوده و آن پیچیدگی های ارتودنسی ثابت را ندارد.

 

طرز استفاده از نخ دندان ارتودنسی

شب ها قبل از خواب و بعد از مسواک زدن  از نخ دندان  استفاده کنید و جاهایی که با مسواک تمیز نشده است را کاملا تمیز کنید. زمانی که ارتودنسی روی دندان های خود دارید باید وقت بیشتری را صرف بهداشت دهان و دندانتان کنید. استفاده از نخ دندان روی دندان هایی که ارتودنسی شده است کمی دشوار تر است

هنگام استفاده از نخ دندان ارتودنسی، نخ را از طریق هر شکاف پشت سیم بریس عبور دهید، مطمئن شوید که سیم را با نخ نخواهید کشید. پس از اینکه نخ را گرفتید، آن را به آرامی بین دندان‌های خود حرکت دهید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که بین تمام دندان‌های خود نخ دندان بکشید.

 

نخ دندان سوپر فلاس

برای استفاده از سوپر فلاس باید در ابتدا انتهای نخ که محکم است را از زیر سیم ارتودنسی عبور دهید سپس نخ دندان  را به ناحیه تماس دندان منتقل کنید و در مرحله آخر نخ را به ناحیه زیر لثه ها انتقال دهید.

 

 

فلاس تریدر نیز ابزاری ارزان و یکبار مصرف است که شما می توانید نخ دندان را در آن قرار دهید و به کمک فلاس تریدر نخ را از پشت سیم ارتودنسی رد کنید تا دندان ها تمیز شوند.

سعی کنید نخ دندانی که استفاده می کنید نخ مومی باشد تا احتمال گیر کردن و ریش ریش شدن نخ بین دندان ها کاهش پیدا کند.

 

 

به این محتوا امتیاز دهید
برچسب ها
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها