تماس باما : 02165247966

تاثیر ارتودنسی بر بینی

تاثیر ارتودنسی بر بینی

جدول عنوان ها

تاثیر ارتودنسی بر بینی

جراحی بینی به عنوان محبوب ترین جراحی های زیبایی در کشور می باشد که با هدف ایجاد تقارن بیشتر اجزای صورت انجام می شود. بسیاری از افراد تمایل دارند تا علاوه برارتودنسی، جراحی بینی نیز انجام دهند و دغدغه ی آن ها الویت دهی به این درمان هاست.

 

ارتودنسی فانکشن و سلامت دهان و لوله ی گوارش را تامین کرده و هدف اولیه ی آن حفظ سلامتی ست و زیبایی به عنوان هدف ثانویه ی آن می باشد. جراحی بینی ممکن است با دو هدف انجام گیرد. در حالت اول در اثر ضربه یا تصادف، شکستگی در بینی ایجاد شده و یا مشکلات تنفسی وجود دارد و لازم است که جراحی انجام شود و در حالت دوم این جراحی تنها با هدف زیبایی انجام می گیرد. به طور کلی طبق نظر پزشکان در صورتی که فردی به هر دو درمان نیاز داشته باشد لازم است که در ابتدا ارتودنسی انجام شده و فک و چانه در جایگاه مناسب خود قرار گیرند و سپس اقدامات لازم جهت جراحی بینی انجام شود. در واقع با ارتودنسی، ساختار صحیح و مناسب جهت قرار گیری بینی ایجاد خواهد شد.

ارتودنسی و جراحی زیبایی بینی

اگر قصد جراحی بینی را دارید بهتر است درمان ارتودنسی قبل از جراحی بینی انجام گیرد مشخص است با ارتودنسی کمی موقعیت لبها و به طور کلی نیمه تحتانی صورت تحت تاثیر قرار می گیرد پس بهتر است جراحی بینی پس از اعمال این تغییرات ارتودنسی توسط دکتر ارتودنسی انجام گیرد ولی اگر مصر به جراحی بینی هستید حتما این کار را با مشورت با متخصص ارتودنسی و جراحی بینی خود انجام دهید در صورتی که به توافق رسیدید در بعضی موارد انجام جراحی بینی هنگام ارتودنسی قابل قبول است نکته حائز اهمیت این است که یکی از الزامات عمل زیبایی بینی، تناسب بینی با اجزایی مثل لب و دهان می باشد. پس این دو عمل می توانند روابط پیچیده ای با یکدیگر داشته باشند.

تاثیر ارتودنسی بر بینی

جراحی ارتوگناتیک و جراحی بینی

اگر مجبور به جراحی فک می باشید بهتر است جراحی هایی که مربوط به موقعیت چانه و فک پایین است را قبل از جراحی بینی انجام دهید تا اثر آن مشخص شود در مورد مشکلات فک بالا هم بهتر است ارتودنسی و جراحی فک بالا یک سال قبل از جراحی بینی انجام گیرد تا تاثیرات عمل فک بالا کم شده باشد تا در طی زمان تغییری روی بینی و فرم آن نداشته باشید هرچند در بعضی موارد جراحان فک و صورت عمل فک بالا و جراحی بینی را با هم در یک جلسه انجام می دهند

دلایل جراحی بینی بعد از ارتودنسی

جراحی بینی بعد از ارتودنسی با ریسک کم‌تری انجام خواهد شد. از نظر متخصصان جراحی پلاستیک گوش و حلق و بینی و متخصصان ارتودنسی بهتر است انجام جراحی زیبایی بینی را به بعد از ارتودنسی موکول کنید. جراحی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی است که در ایران انجام می‌شود. بریس‌های ارتودنسی به شما کمک می‌کنند تا لبخندی زیبا‌تر بر صورتتان نقش ببندد.

هدف از جراحی زیبایی بینی ایجاد تغییر در فرم و ظاهر صورت شما است، تا احساس رضایتمندی بیشتری از بینی خود داشته باشید. هدف از انجام ارتودنسی نیز اهدا لبخندی زیبا بعد از تغییر جایگاه دندان‌ها و در نتیجه تغییر فرم فک و لب‌ها خواهد بود. ممکن است در حین ارتودنسی جایگاه دندان‌ها و فک شما کمی ‌تغییر کند. آن‌گاه جایگاه لب و بینی نیز تغییر خواهد کرد. بنابراین برای داشتن بهترین نتیجه باید جراحی بینی بعد از ارتودنسی انجام شود. همین مسئله در رابطه با جراحی فک و ارتودنسی نیز صادق است که توصیه می شود ابتدا ارتودنسی انجام شود سپس با توجه به نیاز بیمار برای عمل جراحی فک اقدام شود.

 

دلایل مشورت با پزشک متخصص قبل از ارتودنسی و عمل زیبایی  

بهتر است جراحی بینی بعد از ارتودنسی انجام شود. اگر بعد از جراحی زیبایی بینی قصد انجام ارتودنسی داشته باشید، ممکن است بینی تازه جراحی شده شما در معرض فشار ارتودنتیست قرار بگیرد و به آن آسیب وارد شود. در حین انجام ارتودنسی امکان دارد با باز کردن بیش از حد دهان به بخیه‌ها و بینی خود فشار ناخواسته ای وارد کنید و فرم بینی خود را تغییر دهید.

 

همچنین کشیدن دندان‌ها در حین ارتودنسی ممکن است موجب تغییر جایگاه لب شود و لب را به عقب بکشد. تغییرات بسیار جزئی و میلی‌متری در ساختار صورت و بینی شما می‌تواند تفاوت زیادی در ظاهر شما ایجاد کند.

پس لازم است که جنبه احتیاط را در نظر بگیرید و حتما قبل از جراحی بینی با متخصص ارتودنتیست و جراح متخصص زیبایی خود مشورت کنید. آن‌ها با توجه به موقعیت شما بهترین تصمیم را برایتان خواهند گرفت.

شرایط ارتو دنسی بعد از عمل جراحی بینی

تنها تحت شرایط خاص می‌توان گفت بهتر است ارتودنسی بعد از جراحی بینی انجام شود. اگر تیغه بینی شما انحراف دارد و دچار مشکلات تنفسی هستید، نباید جراحی بینی بعد از ارتودنسی انجام شود.

یکی از عواملی که می تواند باعث ایجاد ناهنجاری دندانی و فکی در فرد شود، اختلال در بینی و تنفس دهانی می باشد. در این شرایط فرد به دلایل مختلف از جمله انحراف بینی مجبور می شود از دهان خود تنفس کند که باعث تنگی  فک بالا و به هم ریختگی دندانی می شود.

و همچنین در حین ارتودنسی دهان که دومین عامل فوقانی بدن برای اکسیژن رسانی و کمک کننده تنفس شما است درگیر خواهد بود. از آنجا که بینی‌هایی که انحراف دارند دچار مشکل ورود و خروج هوا به ریه‌ها و مغز هستند ممکن است برای نفس کشیدن با تغییر در زاویه فک دچار مشکل شوید.

پس بهتر است ابتدا گرفتگی و انحراف بینی خود را درمان کنید سپس  پس از حداقل ۶ هفته درمان ارتودنسی را شروع کنید.

 

نتیجه‌گیری

پیش از انجام هریک از جراحی‌های زیبایی بینی و ارتودنسی درباره نگرانی، زمان و اولویت انجام ارتودنسی و جراحی زیبایی بینی از فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و گوش حلق بینی و همچنین متخصص ارتودنتیست خود مشاوره بگیرید . تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. توصیه اکثر پزشکان در اغلب موارد این است که همواره بهتر است اول مشکلات دندان و فک خود را برطرف کنید؛ سپس بینی خود را زیبا نمایید. بنابراین برای تصمیم گیری درست با متخصصین مربوطه مشورت کنید .

به این محتوا امتیاز دهید
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها