تماس باما : 02165247966

بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است

بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است

جدول عنوان ها

بهترین سن  کودک برای ارتودنسی چه سنی است؟

پاسخ سوال بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟ در معاینه اولیه در سن هشت یا نه سالگی متخصصین ارتودنسی برای شما تعیین می‌کند بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی می باشد . و اگر کودک شما دارای مشکلات شدید دندان و مشکلات فکی باشد معمولاً درمان از همان سنین 8 سالگی شروع می شود چون با رسیدن به سن بلوغ کودک، مشکلات پیچیده تر می شود و یا زمان درمان آن می گذرد و در مورد مشکلات فکی ممکن است کار به جراحی فک نیز بکشد. اگر فرزند شما فقط دارای مشکلات خفیف یا متوسط دندانی یعنی نامرتبی دندان ها باشد به صلاحدید دکتر ارتودنسی بهترین سن درمان ارتودنسی ثابت، نوجوانی یعنی دوازده تا پانزده سالگی می باشد، چون در این سن اعتماد به نفس کودک شکل می گیرد. دندان‌ها سریع‌تر و راحت‌تر حرکت می‌کنند و کمی از رشد باقیمانده که در بعضی مواقع می‌تواند به تسریع درمان کمک کند. بنابراین  برای تشخیص درست و بهترین زمان مناسب برای ارتودنسی و درمان باید در سنین 8 سالگی به متخصصین ارتودنسی مراجعه کنید.

علائم نیاز کودکان به ارتودنسی دندان

پس از اطلاع از بهترین سن ارتودنسی دندان توسط ارزیابی و بررسی متخصص ارتودنسی، برخی از علائم آشکار وجود دارد  از جمله این علائم که نشان می دهد کودک نیاز به ارتودنسی دندان دارد، شامل موارد زیر است :

 

از دست دادن زودرس دندان های شیری.

مشکل در جویدن غذا و احساس درد در ناحیه فک و دندان

مکیدن انگشت بخصوص انگشت شست در کودکان

وجود دندانهای انباشته نامناسب که راه رشد دندان های دیگر را مسدود می کند.

ایجاد صدا هنگام باز و بسته شدن دهان و فک

شکل نامناسب و بهم ریخته دندان

 

علت های مهم مراجعه به متخصص ارتودنسی

 

درمان ارتودنسی صرفاً برای بهبود زیبایی لبخند نمی‌باشد، بلکه باعث اصلاح بهم‌ ریختگی دندان‌ها نیز می‌گردد. و بعضا برای درست جویدن غذا و تنفس نیز می باشد که در صورت درمان نشدن میتواند در طول زمان عوارضی همراه داشته باشد  مال‌اکلوژن یا بهم‌ریختگی دندان‌ها در اثر نامرتبی فک یا دندان‌ها رخ می‌دهد و بر نحوه‌ی خندیدن، جویدن و تمیز کردن دندان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. عدم درمان در بهترین سن ارتودنسی ، این مشکل می‌تواند منجر به مشکلات متعددی شود، از جمله:

 

شلوغی دندان‌ها باعث دشواری مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می شود که می‌تواند در پوسیدگی دندان و یا بیماری‌های لثه نقش داشته باشد. و همچنین یکی از عوامل بوی بد دهان باشد .

دندان‌های بیرون‌زده بیشتر مستعد شکستگی اتفاقی می باشند.

کراس بایت می‌تواند منجر به رشد نامطلوب و فرسایش غیر یکنواخت دندان شود.

اپن بایت می‌تواند منجر به عادات فشار زبان و اختلال گفتاری گردد.

بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است

مزایای ارتودنسی زودهنگام:

 

تشخیص بهترین زمان ارتودنسی و درمان زودهنگام ارتودنسی ممکن است از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرده و درمان در مراحل بعدی را کوتاه‌تر و راحت‌تر کند. درمان زودهنگام به متخصص ارتودنسی این شانس را می‌دهد تا:

 

رشد فک را به شکلی هدایت کند تا تقارن صورت فراهم شود.

خطر ضربه به دندان‌های بیرون زده جلویی را کاهش دهد.

عادات زیان‌آور دهان و دندان را اصلاح کند.

ظاهر فرد و اعتماد بنفس وی را افزیش دهد.

دندان‌های دائمی را به موقعیت مطلوب‌ تر و بهتر هدایت کند.

نحوه قرار گرفتن لب‌ها روی یکدیگر را بهبود بخشد.

فضای کافی برای دندان‌های شلوغ یا بیرون آمدن دندان‌ها را فراهم کند.

فضای لازم برای دندان‌های بیرون نیامده را حفظ کند.

نیاز به کشیدن دندان‌ها را کاهش دهد.

مدت زمان درمان را کاهش دهد.

درمان ارتودنسی کودکان هرچه زودتر شروع شود بهتر است

 

بسته به شدت وضعیت عدم هماهنگی دندان کودکان، یک درمان ارتودنسی معمولی چیزی بین یک تا چهار سال طول می کشد. هرچه زودتر کودک شما شروع به درمان را پیش بگیرد، زودتر تمام می شود. اگر کودک شما در حدود 10 سالگی درمان ارتودنسی خود را شروع کند، برای رویدادهای مهم دوران نوجوانی و جوانی اش بهتر خود را آماده خواهد کرد و با دندان هایی صاف و یکدست و بدون داشتن دغدغه فکری برای بوی بد دهان و لبخند و بعضا ارتباط کلامی برقرار کردن و بسیاری از مسائل دیگر به استقبال آینده میرود.

 

از آنجا که کودکان تا سنین نوجوانی زیاد در اجتماع نیستند بهترین فرصت است که اقدام به برطرف کردن مشکلات دهان و دندانشان کنیم. در غیر این صورت آن ها در دوران حساس نوجوانی با انبوهی از سیم و براکت مزاحم دست به گریبان خواهند بود و سال های خوب نوجوانی و جوانیشان صرف صاف شدن دندان ها میشود.

بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است

به فکر اعتماد به نفس فرزند خود باشید

اعتماد به نفس در کودکان مساله بسیار مهمی است. اگر کودکان در همان سنین پایین یاد بگیرند اعتماد به نفس داشته باشند تا پایان عمر از لحاظ روحی و شخصیتی خوب خواهند بود. بنابراین اگر مشکلات دهان و دندان فرزندتان را با ارتودنسی در همان آغاز کودکی برطرف کنید میتوانید به بهبود اعتماد به نفس آن ها کمک کنید. اگر نه که باعث سرخوردگی آن ها خواهید شد.

 

اگر فرزندتان ارتودنسی نمی کند او را قانع کنید که اینکار را انجام دهد

همه بچه ها عاشق سیستم های ارتودنسی دندان نیستند و اغلب از آن فراری می باشند. اگر کوک شما ارتودنسی را دوست ندارد و در عین حال مشکل ارتودنسی دارد هیچگاه با زور او را وادار به درمان نکنید. زیرا اینکار باعث میشود که طول دوره درمان زیاد شود و قیمت ارتودنسی کودکان نیز بیشتر شود. چرا؟ چون اگر کودک دوست نداشته باشد ارتودنسی کند در نهایت با شما و متخصص ارتودنسی همکاری نخواهد کرد. همین موضوع باعث میشود که درمان به تاخیر افتاده و دندان های کودک به درستی صاف نشوند. در عوض با دلیل و منطق و به آرامی کودک خود را قانع کنید که دندان هایش را ارتودنسی کند.

به این محتوا امتیاز دهید
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها