تماس باما : 02165247966

پرداخت هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی

پرداخت هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی

جدول عنوان ها

همواره یکی از مسائلی مهم در امور درمانی هزینه آن است پرداخت هزینه درمان در بسیاری از کشورها توسط بیمه ها صورت میگیرد.همان طور کی میدانید بهداشت و سلامت از مهم ترین ارزش های یک کشور است .اگر به  سلامت و بهداشت اهمیت داده نشود بنیان یک جامعه آسیب میبیند. به همین دلیل  کشور ها برای هزینه امور درمانی راهکارهایی مثل بیمه را ایجاد نموده اند.

پرداخت هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی‌

اما موضوع اصلی این مطلب راهکارهای پرداخت هزینه ارتودنسیت که در ادامه به آن میپردازیم

هزینه ارتودنسی مثل تمام امور درمانی دیگر  به نسبت نوع بیماری، سن بیمار،زمان درمان و تخصص و مهارت  دندانپزشک ارتودنتیست، متفاوت است. از این رو توصیه میشود که با  مراجعه به یک  مشاوره دندانپزشکی و با انتخاب درست ترین و بهینه ترین درمان و اجتناب از مراجعه به افرادغیرحرفه ای، تا حد زیادی هزینه ای را که میبایست بابت ارتودنسی پرداخت کنید و همچنین زمان ی که باید برای درمان صرف کنید کاهش خواهد یافت .

بخشی از بیمارانی  که نیاز به ارتودنسی دارند، از این که به مشاوره مراجعه کنند امتناع میکنند و این امر سبب میشود تا بدلیل آگاه نبودن از هزینه ها و مدت زمان درمان یا به کل مراجعه به دندانپزشک را فراموش میکنند و یا به مسائل دیگری مثل هزینه بالا و متخصص غیر حرفه ای برخورد میکنند .بخشی از این مسائل مربوط به عدم اگاهی از هزینه های ارتودنسی در درمانهای ارتودنسی می باشد

 

پرداخت هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تکمیلی و هزینه ارتودنسی

بیماران به منظور استفاده از خدمات درمانی  مختلف در مراکز درمان  خصوصی  لازم است با یکی ازمراکز بیمه تکمیلی قرارداد ببندند. زیرا همانطور که اگاه هستید بیمه های تامین اجتماعی و غیره که امور درمانی را تحت پوشش خود دارند به جز مراکز مورد قبول و معتبر  در مراکز  دیگر هزینه خدمات درمانی را پرداخت نمی کنند،یا  اگر هم پرداخت هزینه را بپذیرند بخش کوچکی از هزینه خواهد بود.  برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی که  درمان های ارتودنسی را تحت پوشش قرار پی دهند   پیشنهاد می شود که  قبل از بسته شدن قرارداد  با هر بیمه تکمیلی شرایط آنها را درباره نحوه پرادخت و تقبل هزینه ارتودنسی سوال بفرمایید زیرا بیمه های تکمیلی مختلف شرایط گوناگونی برای تقبل و پذیرش پرداخت  مبلغ درمان ارتودنسی دارند.

ارتودنسی و خدمات بیمه تامین اجتماعی دررابطه با آن

در کشور ایران بیمه تامین اجتماعی رتبه اول از نظر تعداد بیمه شدگان تحت پوشش را داراست و از آنجایی که اکثر افراد جامعه تحت پوشش این بیمه می باشند  سوالاتی در رابطه با اینکه  هزینه ارتودنسی در بیمه تامین اجتماعی پرداخت میشود یا نه و غیره دارند. لازم است اگاه باشید  که بیمه تامین اجتماعی معمولا الزامات و قوانین متغیردر این رابطه اعمال می نماید و اگر می خواهید از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده نمایید لازم است به مراکز درمانی و بیمارستان های معتبر و زیر نظر  بیمه تامین  اجتماعی مراجعه کنید.

 

ارتودنسی و خدمات بیمه نیروهای مسلح در رابطه با آن

یکی دیگر از بیمه های تکمیلی بیمه نیروهای مسلح میباشد که معمولا هزینه های مربوط به امور درمانی بیمه نیروهای مسلح در بیمارستان های ارتش قابل استفاده است .اما هزینه ارتودنسی با بیمه نیروهای مصلح معمولا در بیمارستان های ارتش پرداخت می گردد و این بیمه با مراکز خصوصی ارتباطی ندارد . اگر متخصص ارتودنسی مورد قبول ارتش علت انجام ارتودنسی را درمانی و در جهت اصلاح ناهنجاری فک و دندان تشخیص دهد بیمه نیروهای مسلح بخشی از هزینه ارتودنسی را در بیمارستان ارتش تقبل می فرماید.

 

 ارتودنسی و خدمات دانشگاه شهید بهشتی و دانشکده دندانپزشکی

در دانشگاه شهید پزشکی و هم چنین دانشکده های دندانپزشکی درمان های مربوط به ارتودنسی توسط دانشجویان این رشته انجام میشود و با توجه به این که دانشجویان عزیز درمان را انجام میدهند هزینه ارتودنسی در این دانشگاهها پرادخت میشود  در  مقایسه با کلینیک ها و مطب های خصوصی که بیماربابت درمان ارتودنسی پرداخت می نماید بسیار ناچیز است. به همین دلیل از مزایای ارتودنسی در دانشکده دندانپزشکی می توان به هزینه پایین آن اشاره کرد.

 

 

بیمه تکمیلی و موارد شامل آن

یکی از زمینهای که بیمه تکمیلی آن را پوشش میدهد بیمه دندانپزشکی میباشد. که هزینه‌های سنگین دندانپزشکی را در ازای دریافت حق بیمه پرداخت و تقبل  می‌کند. همان طور که میدانید هزینه های خدمات پزشکی بسیار بالاست و بیمه های تکمیلی خدمات دندانپزشکی را  در بیمه بسیار مهم میدانند چون اکثر مردم نیازمند این نوع پوشش در بیمه ها می باشند.بیمه تکمیلی معمولا به ۲ صورت انجام می‌شود:

 

 

دریک حالت  شرکت‌های بیمه دندانپزشکی ایران برای ارائه خدمات دندانپزشکی با یکسری  از مراکز دندانپزشکی قرارداد دارند و شما‌ میتوانید برای بهره گیری و دریافت خدمات مورد نیاز خود  به چنین مراکزی  مراجعه فرمائید . حتما شما عزیزان به این نکته وقت و توجه نمایید  که اگر هزینه‌‌های دندانپزشکی شما از تعهدات شرکت بیمه بالاتر باشد ، پرداخت  آن  هزینه به عهده خود شما خواهد بود.

 

در حالت دیگر یا حالت دوم فرد بیمار میتواند  به مرکز دندانپزشکی و مطلب که تحت نظر خود است برود  و از خدمات  دندانپزشکی بهره گیری کند و سپس و بعد   از مراجعه کردن ، میتواند  با ارائه  نمودن مدارک  و اسناد مربوط به درمان ها و معالجات صورت گرفته  به شرکت بیمه دندانپزشکی ایران، هزینه‌هایی  را  که پرداخت کرده  دریافت نماید. اما لازم است این نکته را مدنظر داشته باشید که گاهی در این حالت  برای دریافت هزینه از شرکت بیمه دندانپزشکی ایران نیاز به تأیید پزشک مورد تایید و معتبر بیمه دندانپزشکی  دارید.

نکته مهم و قابل توجه که شما عزیزان باید از آن اگه باشید  یکسری از  موارد میباشند که بیمه های تکمیلی شامل انها نمیباشند .بیمه دندانپزشکی بیمه تکمیلی  شرکت های مختلف نیز مانند بیمه دندانپزشکی تحت  پوشش بیمه  تامین اجتماعی خدماتی که مربوط  با زیبایی فک، دندان، و  ایمپلنت را تحت پوشش قرار نمیدهد.

 

پرداخت هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی

 

چگونگی کاهش هزینه ارتودنسی و سایر خدمات دندان پزشکی

 

 پرداخت هزینه ارتودنسی با بیمه چگونه است ؟

 

بیماران و نیازمندان به خدمات ارتودنسی  میتوانید به دو صورت اقدام به کاهش هزینه ارتودنسی با بیمه کنند. راه اول این است  به شرکت های بیمه که با مراکز، کلینیک ها و مراکز دندانپزشکی قرارداد دارند و  مراجعه کنند  و هزینه ای را  برای خدمات  دندانپزشکی به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنند . و بعد از آن  به مراکزی  که  با شرکت های بیمه قرار داد  دارند مراجعه کنند  و از این طریق بسیار آسان  هزینه ارتودنسی خود را از طریق  بیمه را کاهش دهند. در اکثر کشور این روش یعنی پرداخت هزینه های ماهانه جز پر طرفدار ترین روش های بیمه میباشد که فرد درخواست کننده بیمه میتواند با هزینه مناسب ماهیانه خود را در امور دندانپزشکی و غیره بیمه نماید.

 

اما راه دیگری و حالت دومی  هم وجود  دارد. این حالت بدین گونه است که فرد بیمار میتواند  با مراجعه به مطب یک کلینیک یا مطب یک متخصص ارتودنسی  کار بلد  درمان خود را آغاز کند و سپس  با در دست داشتن  برگه درمان به شرکت بیمه ای که خود را برای خدمات دندانپزشکی در آن بیمه نموده است  مراجعه کرده  و بخشی از هزینه هایی را که پرداخت کند دریافت نماید. البته این نکته را در نظر داشته باشید  که این نوع بیمه های تکمیلی نیز مانند بیمه تامین اجتماعی هزینه های مربوط به پروسه های  زیبایی مثل لمینت،ایمپلیت دندان و غیره   را تحت پوشش خود ندارند  و در موارد بسیار به خصوصی  ارتودنسی را نیز پوشش میدهد.

5/5 - (1 امتیاز)
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها