تماس باما : 02165247966

تاخیر برای درمان ارتودنسی

تاخیر برای درمان ارتودنسی و ایجاد 2 مشکل برای فرد

جدول عنوان ها

تاخیر برای درمان ارتودنسی : یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و از آن رنج می‌ برند، ناهنجاری ها و مشکلات مربوط به دهان و دندان است و ظاهر نامناسب دندان‌ ها و فک باعث می‌ شود که به انجام خدمات پزشکی مانند ارتودنسی برای رفع آن ها نیاز پیدا شود.

نکته ای که وجود دارد این است که برای برطرف کردن این مشکلات باید در زمان مناسبی رسیدگی لازم صورت گیرد تا دندانپزشک مورد نظر نیز مشکل را راحت و سریع تشخیص داده و درمان لازم و مناسب با نوع مشکل را انجام دهد.

 در صورتی ‌که اختلالات و مشکلات دندان در زمان مناسب و به موقع برطرف نشود مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت و باعث دشوار شدن و زمان بر بودن طول دوره درمان منجر خواهد شد بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به عوارض و پیامدهایی که تاخیر برای درمان ارتودنسی دارد بپردازیم و اطلاعات مناسبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم تا با آگاهی از این مساله تصمیمات مناسب‌تری را اتخاذ نمایید.

برای مشاوره و درمان در واتس اپ با ما در ارتباط باشید 09199767767

آیا ارتودنسی فقط برای کودکان است ؟

بسیاری از افراد این باور را دارند که ارتودنسی فقط برای کودکان مناسب است در صورتی ‌که این باور، باور غلطی است و در هر سنی می‌توان ارتودنسی را انجام داد و در حال حاظر نیز این روش درمانی برای مراجعه کنندگانی در سنین مختلف صورت می گیرد. پس تاخیر برای درمان ارتودنسی نباید ایجاد شود مطالعه بیشتر : ارتودنسی کودکان

اما نکته‌ مهمی که وجود دارد این است که درصورتی‌ که مشکل بیمار علاوه بر دندان ها در فک آن نیز  باشد بهتر است که درمان آن را قبل از شروع بلوغ و زمانی که استخوان فک آمادگی بهتری دارد و قابلیت تغییر بیشتری دارد، عمل ارتودنسی را انجام داد و در صورتی ‌که بیمار دچار مشکلات و اختلالات فک باشد و بعد از گذشت بلوغ برای درمان آن اقدام کند باید علاوه بر ارتودنسی جراحی مناسب برای برطرف کردن این مشکل را نیز طبق نظر پزشک انجام دهند.

در مورد تاخیر برای درمان ارتودنسی با وجود این ‌که نظر بسیاری از پزشکان این است که مشکلات دندان تا قبل ‌از بلوغ برطرف شود اما در صورتی ‌که مشکل تنها به دندان‌ ها خلاصه شود و سایر قسمت‌ ها مانند لثه مشکلی نداشته باشد در هر سنی می‌ توان ارتودنسی را انجام داد و به جراحی نیازی نخواهد بود.

ارتودنسی فقط برای زیبایی و مشکلات دندان نیست

ارتودنسی فقط برای زیبایی و مشکلات دندان نیست

ارتودنسی برای اهداف و موارد و مشکلات مختلفی قابلیت استفاده را دارد که برخی از شایع ترین این مشکلات عبارتند از؛ دندان های نامنظم و بیرون زده، اختلال در جویدن غذا و حرف زدن، عدم تقارن و اندازه نامناسب دندان ها و غیره. در هر صورت دهان و دندان هر مشکلی که داشته باشد مسئله مهمتر از آن، زمان مراجعه به پزشک و برطرف کردن آن مشکل است زیرا تاخیر در آغاز درمان ارتودنسی و برطرف کردن این مشکلات باعث می ‌شود تا روند بهبود و برطرف شدن مشکل با تاخیر بیشتر و چالش‌ های زیادی روبه‌ رو شود. بنابراین تاخیر برای درمان ارتودنسی فقط برای زیبایی فرد مشکل ایجاد نمی کند

برای درمان از کجا شروع کنیم ؟

بنابراین برای انجام درمان ارتودنسی بهتر است که به پزشک مراجعه شود و با انجام آزمایشات و معاینات مختلف زمان مناسب برای انجام ارتودنسی طبق نظر پزشک تعیین شود و سپس اقدامات بعدی صورت گیرد.  علاوه بر موارد ذکر شده مشکلات و اختلالات دیگری نیز نشان‌ دهنده نیاز به انجام ارتودنسی است که شاید این موارد را کمتر شنیده باشید و اطلاعات کمی را در مورد آن داشته باشید برای مثال گاز گرفتن گونه، اختلال در بستن راحت لب‌ ها، متقارن نبودن اجزاء صورت و غیره نیز از جمله مواردی هستند که با انجام ارتودنسی قابل حل شدن هستند و با مراجعه هرچه سریعتر به دندانپزشک متخصص و ماهر در این زمینه می ‌توان هر یک از اختلالات ذکر شده را راحت و سریعتر تشخیص داد و در جهت برطرف نمودن آن ‌ها اقدامات لازم را انجام داد. میتوانید با مراجعه به متخصص ارتودنسی و داشتن یک جلسه مشاوره از تاخیر برای درمان ارتودنسی جلوگیری کنید

برای مشاوره و درمان در واتس اپ با ما در ارتباط باشید 09199767767

نظریه های مختلف درباره زمان انجام ارتودنسی وجود دارد

تحقیقات و نظریه ‌های مختلفی در مورد انجام زمان انجام ارتودنسی صورت گرفته ‌است و یکی از پیشنهاداتی که مورد تایید پزشکان زیادی قرار گرفته‌ است این بوده که در سنین کمتر مانند زمان کودکی دهان و دندان توسط پزشک معاینه شود و در صورت وجود مشکل اقدامات لازم برای برطرف کردن هر چه سریع تر آن صورت گیرد زیرا با انجام ارتودنسی در این سنین می‌ توان از گسترش آن جلوگیری نمود.

پیشنهاد متخصص ارتودنسی

پیشنهاد متخصص ارتودنسی در تاخیر برای درمان ارتودنسی

معمولاً والدین با مشاهده فرم نامناسب دندان‌ و یا سایر مشکلات دهان و دندان کودکان خود  در سنین کم، به متخصص ارتودنسی مراجعه کرده تا دندانپزشک نیز مشکل را سریعتر حل نموده و از گسترش آن جلوگیری کند اما نکته‌ ای که وجود دارد این است که در برخی از موارد تشخیص و پیشنهاد پزشک این است که ارتودنسی در سنین کم مانند ۷ تا ۹ سالگی انجام نشود و آن را به سنین ۱۱ تا دوازده سالگی موکول کنند زیرا در این سن چهار دندان آخری که شیری هستند نیز افتاده اند و زمان مناسبتری برای انجام ارتودنسی است. مطالعه بیشتر : ارتودنسی کودکان

در مورد تاخیر برای درمان ارتودنسی به صورت کلی دندانپزشک متخصص برای تعیین زمان مناسب برای انجام ارتودنسی موارد مختلفی را مدنظر قرار می ‌دهد که مهم‌ترین آن‌ ها عبارت‌اند از؛

  • نتایج درمان
  • مدت زمان و طول دوره درمان
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای مراجعه‌
  • میزان همکاری و انگیزه بیمار
  • نوع مشکل بیمار.

اما یکی از مسائل مهم و تعیین کننده زمان مناسب برای انجام ارتودنسی توسط پزشک، نوع مشکل و شدت آن است که این مورد تعیین کننده سن و زمان درست انجام ارتودنسی است.

اطلاعات بیشتر : متخصص ارتودنسی در کرج

نکته‌ ای وجود دارد این است که برخی از درمان های ارتودنسی و مشکلات باید در سنین کم انجام شوند تا بازخورد و نتیجه ‌ای مطلوبی را داشته باشند و نیازی به جراحی‌ های سخت نداشته باشند از طرف دیگر برخی از مشکلات باید در سنین بالاتری انجام شود تا نتایج مطلوب را ارائه دهند. می تواند با گرفتن مشاوره حتی تاخیر برای درمان ارتودنسی هم داشت ولی پیشنهاد می شود حتما با پزشک مشورت کنید

یکی از مسائلی که باعث پیشنهاد انجام ارتودنسی در سنین کمتر می ‌شود ضرورت وجود فضایی مناسب برای دندان‌ ها و اصلاح فرم فک است و به همین دلیل انجام ارتودنسی در سنین پایین صورت می ‌گیرد و در صورتی که این عمل در سنین بالا انجام شود تمام فضا های خالی برای انجام ارتودنسی پر می شود و اصلاح آن مشکل خواهد بود.

ارتودنسی بزرگسالان و تأخیر در زمان شروع آن

ارتودنسی بزرگسالان و تأخیر در زمان شروع آن

بسیاری از افراد به هر دلیلی انجام درمان ارتودنسی خود را به تاخیر انداخته اند و قصد انجام این عمل در زمان بزرگسالی را دارند که هیچ مشکلی برا آن ها به وجود نخواهد آمد و طبق آمارها از هر پنج درمان ارتودنسی یک مورد برای بزرگسالان انجام می شود.

پسس باید بدانیم تاخیر برای درمان ارتودنسی با وجود این که درمان ارتودنسی در همه سنین و حتی بزرگسالان انجام ی شود اما در صورتی که این درمان در دوران بزرگسالی انجام شود با مشقت بیشتر انجام شده و طول دوره درمان افزایش می یابد اما به دلیل سن بالا هرگز از انجام درمان ارتودنسی غافل نشوید.

مظالعه بیشتر : ارتودنسی بزرگسالان

از طرفی دیگر به دلیل این که بزرگسال مشاغل و فعالیت های روزانه زیادی را انجام می دهند و در صورت انجام ارتودنسی فعالیت های آن ها با اختلال مواجه می شود بنابر مطالب ذکر شده انجام ارتودنسی در بزرگسالی امکان پذیر بوده اما مشکلاتی را به همراه دارد.

ایجاد 2 مشکل برای فرد در تاخیر برای درمان ارتودنسی

ایجاد 2 مشکل برای فرد در تاخیر برای درمان ارتودنسی

  یکی از اهداف انجام ارتودنسی جلوگیری از گسترش و افزایش مشکل بوده و باعث ایجاد الگوی رشد معقول و مناسب برای فک می‌ شود بنابراین در صورتی‌ که در انجام ارتودنسی تاخیر ایجاد شود فضای کافی برای انجام ارتودنسی وجود نخواهد داشت و دندانپزشک با چالش و مشکلات بیشتری مواجه می ‌شود.

یکی دیگر از معایب و مشکلاتی که با تاخیر برای درمان ارتودنسی ایجاد می ‌شود این است که بسیاری از مشکلات دهان و دندان تنها با ارتودنسی برطرف نمی ‌شوند بلکه برای بر طرف شدن کامل و اصولی مشکل جراحی نیز صورت گیرد که جراحی هزینه بیشتری داشته و با درد بیشتری همراه خواهد بوده و به‌صورت کلی مشکلات و دردسرهای بیشتری را برای بیمار و پزشک دارد.  در صورتی‌ که درمان ارتودنسی به موقع انجام نشود این امکان وجود دارد که فضا برای رشد منظم و مناسب سایر دندان‌ ها نیز وجود نداشته باشد و رشد سایر دندان‌ ها نیز با اختلال مواجه شده و به‌صورت نامنظم و نامرتب رشد می ‌کنند.

مطالعه بیشتر : قیمت ارتودنسی در کرج

از دیگر معایبی که تاخیر برای درمان ارتودنسی دارد این است که فرد بیمار دچار اختلالات تلفظ می شود و قادر به توانایی صحبت کردن عادی و راحت نخواهد بود و همچنین اختلال دستگاه تنفسی و مشکلات گوارشی از جمله عوارض عدم مراجعه به موقع برای انجام ارتودنسی است.

همچنین دندان‌ های نامرتب در ظاهر تاثیر زیادی دارند و باعث کم شدن اعتماد به نفس و سایر مشکلات روحی می‌ شوند پس با انجام سریع تر ارتودنسی می توان این مشکل را زودتر برطرف کرد و اعتماد به نفس خود را حفظ کرد. بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده انجام به موقع ارتودنسی ضرورت دارد.

برای مشاوره و درمان در واتس اپ با ما در ارتباط باشید 09199767767

سوالات رایج درمورد تاخیر برای درمان ارتودنسی

اگر فک پایین اندکی جلو باشد و اختلال شدیدی نداشته باشد آیا باید درمان آن را سریعتر انجام داد یا می‌ توان صبر کرد و درمان آن را به تاخیر انداخت؟

در صورتی‌ که فک پایین بیمار جلو باشد بهتر است که درمان ارتودنسی را هرچه سریعتر انجام دهید زیرا اگر در زمان معینی این عملیات صورت نگیرد باید برای برطرف کردن آن از روش ‌های جراحی نیز کمک گرفت تا مشکل به‌صورت کامل و اصولی برطرف شود.

به این محتوا امتیاز دهید

سوالات متداول

برای چه مشکلات و ناهنجاری‌ هایی مراجعه و درمان سریع باید صورت گیرد؟

برای مشکلاتی مانند جلو بودن فک پایین و یا انحراف آن بهتر است که هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کرد و در صدد درمان ارتودنسی اقدامات لازم را انجام داد

عوارض و مشکلات عدم مراجعه به‌ موقع بیمار چیست و چه مشکلاتی ایجاد می ‌شود؟

اگر بیمار در سنین پایین ‌تر و زمان مناسب به پزشک مراجعه کرده و درمان خود را آغاز کند می‌ تواند با تشخیص پزشک و اکتفا به ارتودنسی مشکل را برطرف نماید اما هر چه مراجعه با تاخیر همراه باشد احتمال استفاده از جراحی نیز افزایش پیدا می ‌کند.

آیا مشکلات فکی را می ‌توان بعد از بلوغ انجام داد یا باید سریعاً درمان را آغاز نمود؟

درمان مشکلات فک هرچه سریعتر انجام شود راحت تر بوده و استفاده از جراحی را حذف می‌ کند اما در صورتی ‌که بعد از بلوغ این عمل را بخواهید انجام دهید و مشکلات فکی بیشتر شوند نمی ‌توان تنها با ارتودنسی آن را برطرف کرد و بدون شک به انجام عمل جراحی نیز نیاز خواهد شد.

برچسب ها
این ویزیت با ویزیت های دیگه فرق داره !

بازدید کنندگان گرامی کلینیک تخصصی دکتر خطیبی با بیش از 7 سال سابقه در این زمینه خدمات ارتودنسی در کرج را ارائه می دهد اگر شما به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج هستید می توانید به روش های آنلاین یا تلفنی وقت ویزیت خود را رزرو نماید برای اطلاع در مورد قیمت ارتودنسی در کرج نیز کلیک کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها